NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 15 september 2013

Kleuren van een digi met lichte lijn kleuren


Goedemorgen lieve lezers,

Je ziet steeds vaker digitale stempels, van steeds meer
kunstenaars.
Dames en heren die plaatjes zo goed kunnen tekenen dat we ze massaal
willen inkleuren zijn in mijn ogen geen tekenaars maar
echte kunstenaars.
Zeker ook omdat ik zelf absoluut niet kan tekenen. 

Vandaag heb ik voor jullie een video waarop ik laat
zien hoe je de lijn kleuren van een digitale stempel in 
Photoshop kunt aanpassen van zwart naar iedere gewenste kleur
ik heb gekozen voor een lichte bruine tint
zodat het net lijkt alsof ik gekleurd hebt zonder lijnen.





De digi is een stempel van The Paper Shelter en het papier is van LOTV.
De achtergrond en ondergrond onder en achter de afdruk heb ik bewerkt
met de nieuwe Metallic PanPastels.
Deze geven zoveel intens glitter af dat je hier onwijs mooie effecten mee kunt maken.
ik heb gekozen voor zilver en brons.
Gebruik je een tool waar nog iets kleur aanzit van een vorig gebruik
meng je de zilverkleurige glitter door de kleur die al aan de tool zit
waardoor je een heel subtiel wolken kunt maken.


Achter de afbeelding is een label gestoken waar met Versamark op de randen is gestempeld
dit is ook weer bewerkt met 2 tinten Metallic PanPastel. Bronze en Gold

Over naar de video.



Voor het inkleuren van de afbeelding heb ik deze Copic Markers gebruikt
Leeuw: E31 E33 E35 E37
Huid: E000 E00 E02 E11 R20
Haar: T9 T7 T5 T3 T1
Kleding: E18 E07 E29
Bot: E40 E43 E44

Ik hoop dat ik jullie een beetje wegwijs heb kunnen maken.
Werk je met een ander foto bewerkingsprogramma 
zul ongetwijfeld een zelfde soort functie kunnen vinden. 

Fijne zondag

3 opmerkingen:

Margreet zei

wat een prachtig kaartje.
Bedankt voor leerzame filmpje
Groetjes Margreet

Juanita zei

Mooi zeg!!!!!
Liefs Juanita

Unknown zei

Prachtig Lydia!