NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 10 mei 2015

Tutorial Egeltje inkleuren

Hallo allemaal,
Het is weer zondag en dat betekend een tutorial.
Vandaag aan mij, Marion, de eer jullie te verrassen.

Ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik liet zien,
stap voor stap, hoe ik het onderstaande lieve egeltje van 
Karleigh Sue digis inkleur.


De kleurtjes die ik voor deze afbeelding gebruikt heb zijn:
Bloem: E18 - E15 - YR23 - Y21
Blad: G99 - G94 - YG06 - YG03 - YG11
Eikeltje: E79 - E77 - E74 - E71 - E70 - E39 - E35 - E33 - E31
Egeltje: E49 - E47 - E44 - E43 - E42 - E40

Ik start met E49 en teken de reeds getekende streepjes gedeeltelijk na:

Vervolgens teken ik extra streepjes in de lege ruimtes met E49:

Ik maak de lijntjes iets langer met mijn tweede kleur E47:

Opnieuw maak ik de lijntjes langer met mijn derde kleur E44:

En verder de lijntjes langer maken met E43:

Tenslotte mijn laatste kleur voor de stekeltjes, mijn E40:

Omdat vooral de donkerste kleurtjes een stuk lichter zijn geworden,
herhaal ik de bovenste stappen.
Het egeltje ziet er nu zo uit:

Nu gaan we het lichaampje kleuren.
Ik start met het aanbrengen van een onderlaag met schaduw.
Ik gebruik de kleurtjes E43 - E42 - E40
Helaas heb ik van deze stappen geen foto's genomen, 
maar zo ziet het uit na deze drie stappen:

Nu ga ik wat meer structuur brengen in de vacht.
Ik gebruik eerst mijn E44:

Nu ga ik de lijntjes langer maken met E43:

Deze stappen herhaal ik met E42 en E40:

De mond ga ik op speciale manier vullen met kleur.
Ik gebruik hiervoor eerst mijn E43 en ga krulletjes maken op de schaduwplekken.

Dan ga ik met E42 krulletjes maken:

En tot slot ga ik met E40 krulletjes maken:

Deze laatste stap, het krulletjes maken, herhaal ik nog een keer met
dezelfde kleurtjes E43 - E42 en E40.
Het eindresultaat ziet er dan zo uit:

En dit is de kaart die ik gemaakt heb met dit afdrukje:

Graag tot de volgende keer,
Liefs,
Marion

Geen opmerkingen: