NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 8 mei 2015

Girl, Flower, Butterfly

Hallo lieve Copic fans,

Vandaag is het dan weer mijn beurt om jullie te inspireren met een kleur werkje. Het is er 1 die ook al op mijn eigen blog staat, maar ben er zo trots op, dat ik hem ook zeker met jullie wil delen.

Het is een digi van Aurora Wings genaamd "Girl Flower Butterfly". Het heeft 8,5 uur geduurd voordat ze klaar was, maar het was zeker de moeite waard. Ik heb de 8,5 uur onderverdeeld in verschillende kleursessies. Ik zal dan ook de voortgang foto's laten zien.

Ik ben zoals gewoonlijk als eerste begonnen met de huid. Dit zodat ik niet per ongeluk de haarkleur "meetrek" het gezicht in en je dan een rare vlek krijgt. Ik moet zeggen, zo'n groot oppervlak huid kleuren valt nog niet mee. Ik ben twee keer opnieuw begonnen hihi.

De eerste kleursessie duurde dan ook 2,5 uur. Dit was het resultaat aan het einde van deze sessie:


Waar ik heel erg op heb proberen te letten is waar het licht vandaan komt, dus waar de schaduwen moeten komen.

Na deze kleursessie had ik helaas een aantal dagen geen tijd gehad om te kleuren, dit was wel frustrerend, omdat je dan al zo lekker bezig bent geweest en eigenlijk het eindresultaat wil zien (tenminste daar heb ik dan last van).
Toen ik eindelijk tijd had gevonden, heb ik weer lekker 2 uurtjes zitten kleuren. Na deze tweede kleursessie had ik dit als resultaat:


Het begint al ergens op te lijken dacht ik bij mezelf hihi.

Ik was gelukkig daarna een aantal dagen vrij, dus heb gewoon tijd gemaakt om lekker te kunnen kleuren aan mijn mooie dame. Maar met het haar en de kleine bloemetjes werd het niet meer dan 2 uurtjes, toen zag ik het allemaal niet meer. Alles leek op elkaar. En ondanks dat ik alleen de grote bloemen nog moest, heb ik toch tegen mezelf gezegd: "Morgen weer verder Lex, anders gaat het dadelijk mis en je bent net zo ver." Dus na de 3e kleursessie (6,5 uur in totaal) was dit het resultaat:
  

De volgende dag ben ik natuurlijk, na mijn bakje koffie om wakker te worden en een lekkere warme douche, verder gegaan met kleuren. Als je zo dichtbij het eind ben, kan je gewoon niet meer wachten. Toen kwam mijn grote vraag...wat voor kleur voor de grote bloemen...Paars had ik al, dus wilde een andere kleur. Ik heb nog zitten denken aan geel, maar ja, dat vond ik dan weer niet mooi passen bij de rest van de afbeelding. Ik heb mijn kleurboekje er bij gepakt en ben eens gaan neuzen wat voor mooie kleurtjes ik kon maken met mijn Copics. Ik kwam op een mooie donker rode kleur uit. Op 1 van de afbeeldingen waar ik niet tevreden was over de huid heb ik een stukje haar gekleurd en wat paarse bloemetjes. Hier de donker rode kleur aangebracht en vond het wel erg mooi staan. Die is het dus dan ook geworden hihi. Met al het gezoek naar de juiste kleur meegerekend kwam er dus nog 2 uur bij, maar aan het eind van de in totaal 8,5 uur kleuren is dit dan het eindresultaat.


En ik moet zeggen, ik heb mezelf verbaasd. Ik had nooit verwacht dat het me zou lukken deze afbeelding in te kleuren en beter nog, er zelf tevreden over te zijn hihi. Ik wilde haar eerst inlijsten of in mijn portfolio doen, maar heb er toch een kaartje mee gemaakt hihi^.^ Zo kan ik iemand er heel blij mee maken ^.^De tekst stempel die ik heb gebruikt is van Anna Griffin. De vlinderrand is van Noor! Design. Nog wat strasssteentjes erop en klaar is ze.

Hier de kaart die ik er mee heb gemaakt.



Dan nu de kleuren die ik heb gebruikt om haar in te kleuren:
Huid: E0000-E000-E00-E21-E11-E13
Haar: E30-E34-E37
Lippen: R32-R35
Ogen: B21-B24
Vlinders: RV13-RV34-V15
Kleine bloemen: V05-V06-V09
Grote bloemen: R32-R35-R37-R39-N6

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn post en dat ik jullie heb kunnen inspireren om de Copics te pakken dit weekend en lekker te gaan kleuren.
Bij deze dan ook een fijn en creatief weekend toegewenst en tot de volgende keer maar weer ^.^


5 opmerkingen:

Unknown zei

Tjonge jonge, wat een karwei is dat geweest, maar hij is echt geweldig geworden. Ik wens jou ook een fijn en creatief weekend. Ik ga zometeen al weg om 2 dagen beurs te draaien hier in de Zeelandhallen in Goes. Hoop dat het daar gezellig druk gaat worden.

Veel liefs,
Renata

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Renata voor je compliment en heel veel plezier met de beurs ^.^

lieve groetjes Alexandra

Marjolein Belder zei

Ze is echt prachtig! Daar mag je zeker trots op zijn!!! Xxx

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Marjolein ^.^ je laat me blozen hihi

lieve groetjes Alexandra

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Karin ^.^ voor je lieve compliment

lieve groetjes Alexandra