NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 31 mei 2015

All you need is.....

Hallo allemaal,

leuk dat jullie vandaag dit blog bezoeken.Het is zondag, dus weer tijd voor een tutorial.
Vandaag wil ik, Marion, jullie laten zien waarvoor ik Copic Opaque White gebruik.
Opaque White is een verf die je over je Copic kleursel gebruikt en die heel goed (wit) dekt.
Zo ziet het potje eruit dat ik gebruikt heb:

Daarnaast heb ik een fijne penseel gebruikt, dit hoeft echter niet, want dit potje bevat een dunne punt waarmee je ook kunt werken.

Ik heb twee voorbeelden gekleurd.
Afdrukje 1 voordat ik opaque white gebruikt heb:

En dit is het eindresultaat:
Waar heb ik de opaque white toegepast ?
1.  enkele dunne streepjes in het haar gemaakt.
2. de kern van de bloemetjes geschilderd.
3. de tekst drink me van schaduw voorzien.
De Copic kleurtjes:
Huid: E000 - E00 - E21 - E11 - E04 - R20
Haar: E25 - YR24 - Y26 - Y21
Jurk en strik in haar: V09 - V06 - V04 - V01
Theekop: W0 - W1 - W3 - R59 - R85 - R83 - R81 - RV10
Konijntje: W5 - W3 - W1 - W0 - R83 - R81 - RV10
Label: E77 - E74 - E71 - E70

Dit is het tweede afdrukje waarbij ik jullie de verschillen wil laten zien:
 Voordat ik opaque white gebruikt heb:

En dit is het eindresultaat:
Waar heb ik de opaque white toegepast ?
1. Op de muts zodat meer ruimte ontstaat tussen de stippeltjes
2. Als heldere lijn in de oortjes van de muts
3. In de strikken voor highlights
4. Op het broekje als heldere lijn
5. Tussen de ruimtes van het jasje en de mouwen van het jasje.
Dit gebied had ik rose gekleurd en dat moest wit zijn.
De Copic kleurtjes:
Huid: E000 - E00 - E21 - E11 - E04 - R20
Ogen: B95 - B93 - B91 - B000
Haar: E31 - E33 - E35 - E37
Rose kleding: R89 - R85 - R83 - R81
Groene kleding: YG06 - YG03 - YG11

En hier is het kaartje wat ik met 1 van deze twee afdrukjes gemaakt heb:

Ik hoop dat jullie iets aan deze tutorial gehad hebben.
Graag tot de volgende keer.
Liefs,
Marion

3 opmerkingen:

rian zei

erg leuk Marion, ik had laatst bij een beurs aan Diny
gevragen wat je er zoal mee kon, ben blij dat ik het toen al gekocht heb.
nu heb ik weer wat tips gekregen.
dank je

groetjes rian

Juanita zei

Ik ben ook echt blij dat ik het gekocht heb, ziet er super uit!
Je kaart is ook erg mooi!
Liefs Juanita

Diny Sprakel zei

Wat een goede uitleg, Marion Dank je wel. Groet Diny