NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 17 mei 2015

Tutorial: Haren inkleuren van groen naar paars

Goedemorgen allemaal,

Het is alweer zondag en dat betekend dat het hier op het blog tijd is voor een tutorial.

Ik bereid jullie alvast voor op een hele serie foto's en ik hoop dat die samen met mijn stap voor stap informatie zorgen dat jullie me zullen snappen.

Deze keer een digi van Make it Crafty - Adele , ze zijn erg mooi en ideaal om je op uit te leven als je van uitdagingen houdt. 


Op de foto zie je welke copic markers ik heb gebruikt voor haar haren.
Bv29, V28, V25, V22, V20, YG03, YG17, YG67, BG75 en BG78

We gaan van groen naar paars. Doe eens gek en denk eens out of the box:-)


Op een stuk papier heb ik eerst verschillende dingen geprobeerd, ik kwam niet zomaar tot deze kleuren combinatie zoals je ziet:-) 

Bij grote haardossen kleur ik altijd lok voor lok in, jullie ook? Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur en volgorde voor het inkleuren.


Eerst heb ik met de YG67 de aanzet ingekleurd van de lok die ik jullie stap voor stap laat zien.


Daarna met YG17 de tweede laag.


En daarna de lichtste groene kleur, YG03. Het begint al ergens op te lijken hé...


Dan komt de overgang van groen naar paars, het lastigste stukje van elke lok.

Ik heb met de punt van V20 steeds een beetje kleur opgenomen van de YG03
en zo het groen laten overlopen in licht paars. En daarna nog een stukje met alléén de V20

 Vergeet niet als je klaar bent met groen dat je je paarse punt eerst goed schoon moet maken op een stukje papier. Anders trekt het groen van de YG03 in je punt van de V20 en dat zou jammer zijn.


Nu begin je aan de onderkant van de lok met de V28. En werk je langzaam naar het licht paars van de V20 toe.


Daarna heb ik de V25 gebruikt.


En daarna de V25 over laten lopen in de V22.


Tot slot de V20 nog een keer om de kleuren mooi 'sluitend' te krijgen,


Tot slot kun je, als je meer diepte in je lokken wil hebben, de BV29 en de BG75 en de BG78 nog gebruiken. 


Hier zie je een foto van 'Adele' waarop haar huid is ingekleurd. Dat heb ik met de E0000, E000, E00, E11 en een klein beetje E13 gedaan.

En misschien denk je nu wel: Hé, eerst één lok ingekleurd en daar was de huid nog niet gedaan en nu heeft ze de huid gedaan en is die haarlok weer wit.... Adele liet haar haren niet zomaar groen-paars kleuren, laat ik het daar maar op houden. Hihi!!!


Hier zie je dat ze af is, is ze niet mooi.

De kaart zelf heb ik 'simpel' gehouden, ze is mooi in haar eenvoud!

Ik heb de kleuren groen en paars achter het afdrukje terug laten komen en dan expres paars boven gedaan en groen onder, het omgekeerde van de haren dus!

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is geweest en zijn er vragen stel ze gerust!
Fijne zondag allemaal...


6 opmerkingen:

Margreet zei

Supermooi én duidelijk.
xxx Margreet

Juanita zei

Wauw, gewaagt, maar fantastisch mooi!!
Liefs Juanita

KarinsArtScrap zei

helemaal geweldiggggggggggg
Gr Karin

riliska zei

It looks SO beautiful!!! Great job!

corryskaart zei

echt een geweldig leuk en mooi resultaat en zo duidelijk uitgelegd, helemaal TOP!!
groetjes corry

*mieke* zei

Bedankt voor de lieve woorden dames, daar doe je het voor!
Groetjes Mieke