NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 2 maart 2014

Tutorial Mixed Media met Copics en de Airbrush !!!

Goedemorgen allemaal !!

Vandaag mag ik jullie weer een tutorial laten zien.
 Het was even goed bedenken wat ik zou maken, want het wordt steeds moeilijker om weer iets nieuws te vinden.

Momenteel zijn er vele mensen in de ban van Mixed Media op Canvas. Meestal wordt dit gedaan met verschillende soorten inkt uit een flesje, maar natuurlijk kun je dat ook heel goed doen met de Copics, wel moet je in het bezit zijn van een Airbrush.



Je kunt een elektrische apparaat nemen, maar je kunt ook beginnen met een starterset, deze werkt in principe op dezelfde manier, maar dan met een busje lucht.



Wat heb je allemaal nodig :

·         Canvasdoek (15 x 15 cm)
·         Wit Acryl verf
·         Gesso
·         Mod Podge (mat)
·         Glimmermist Pearl
·         Mask stencil
·         Modelleerpasta
·         Kant, verbandgaasje, bloemen en alles wat je verder maar op je Canvas wilt gebruiken

Werkwijze :

Je begint als eerste je Canvas in te smeren met Acrylverf, dit zorgt ervoor dat de bodem niet meer poreus is.
Tussendoor droog ik alle lagen met de Heattool, anders moet je zo lang wachten J
Hierna kun je met de Mask stencil en modelleerpasta wat reliëf op het doek aanbrengen. Als dit droog is, ga dan nog een keertje met Acrylverf eroverheen.
Hierna kun je alvast bedenken hoe je alles op je Canvas wilt leggen, ik blijf wel vaak heen en weer schuiven, maar als het dan naar mijn smaak is, maak ik een foto en zet die op mijn computer, zo kan ik terug kijken hoe ik alles had liggen.


Begin met de onderste delen, zoals bijvoorbeeld het verbandgaasje, deze smeer je in met Mod Podge, dit zorgt ervoor dat deze op de achtergrond vast komt te zitten, dit doe je ook met eventuele kant.
Als het goed vast zit, ga dan nog een keer met de Mod Podge eroverheen.
Plak vervolgens ook alle andere losse delen erop, metaal plak ik vast met Glossy Accents van Tim Holtz.


De sleutel heb ik zelf gemaakt met een nieuwe stans van Noor! Design, deze heb ik 3 keer gestanst, op elkaar geplakt en vervolgens zwart gemaakt met embossingpoeder.
Als je alles opgeplakt hebt, kun je beginnen met Gesso, zorg dat alles bedekt wordt.
Om het goed wit te krijgen, heb ik alles 2x in de Gesso gezet.
Nadat alles droog was, heb ik glans aangebracht met Glimmermist. Ook dit weer goed drogen.


Alles heeft nu een mooie glans gekregen.


Oké, nu gaan we kleur aanbrengen met de Copics en de airbrush.
Zoek mooie kleuren uit, waarvan jij denkt er een mooi Canvas doekje van te kunnen maken.
Ik persoonlijk houd niet van hele harde kleuren, dus ik heb het vrij zacht gehouden.
Begin met de lichtste kleur een basis aan te leggen op het gehele Canvas doek, voor mij was dat BG10, begin voorzichtig en kijk wat de kleur doet.
Breng zo in verschillende lagen de kleuren aan. 


Dit is dan het eindresultaat :)


Deze kleuren heb ik voor mijn Canvas gebruikt.



Ik hoop dat ik jullie met deze tutorial heb kunnen inspireren, ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden ???

Alvast bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer !

Liefs Astrid xxx





7 opmerkingen:

Lia.vdB zei

Heel duidelijk uitgelegd. Ik vind overigens beide versies mooi (voor en na). Met de airbrush wordt nog niet veel geadverteerd en als ik zie wat voor moois er mee kan.....wauw!

Hartelijke groeten,

Lia

Blankina zei

Fantastisch!!
LG Blankina

chrilvian zei

Prachtig

Unknown zei

Heel erg mooi Astrid!

Diny Sprakel zei

Hallo Astrid, wat fijn dat je dit zo uitvoerig hebt laten zien. Heel goed om hiervoor de airbrush te gebruiken. Ga het ook de komende weken eens aanpakken: Mixed Media
groet Diny

Diny Sprakel zei

Hallo Astrid, wat fijn dat je dit zo uitvoerig hebt laten zien. Heel goed om hiervoor de airbrush te gebruiken. Ga het ook de komende weken eens aanpakken: Mixed Media
groet Diny

Yvonne zei

Wow Astrid wat gaaf en dank je wel voor je duidelijke uitleg!!
liefs Yvonne