NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 26 januari 2014

Plooien kleuren met rood

Goede morgen

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie een tutorial te laten!
Ik vind dat altijd best wel lastig als ik heel eerlijk ben , maar met een geweldige digi 
en mijn favoriete kleur rood
is het toch weer goed gekomen.

Ik wilde jullie laten zie hoe ik plooien inkleur en welke kleur rood ik gebruik,
ik weet dat rood een kleur is die veel mensen afschrikt, 
 maar op de een of andere manier vind ik het heerlijk om ermee te werken!

Het afdrukje

Ik heb eerst  haar huid, handschoenen, schoenen en haar gekleurd
en ben toen begonnen met R02 om de plooien alvast aan te zetten, waar ik de schaduw wil hebben.

Nu ik dat gedaan heb,  ben ik er met R89 overheen gegaan de donkerste, die ik heb
Ik werk op deze manier,  omdat  je de lichte kleur kan bewerken, maar de donkere wordt een probleem.

Nu maak ik de schaduw in de plooi wat breder met R59

Daarna met R46 weer wat breder (ik heb geen foto met de stift omdat er toen iets fout is gegaan  met vullen en zit de kleur nu in een andere stift )

Nu heb ik de R05 gebruikt en je ziet het de jurk begint nu aardig kleur te krijgen

Nu heb ik de jurk helemaal ingekleurd met R05

Nu heb ik de schaduwen nog een keer aangezet met R89

En weer met R05 er overheen ,ik blijf R05 net zolang gebruiken tot ik echt tevreden ben

En zo ziet ze eruit als ze helemaal ingekleurd is

En zo ziet ze eruit op de kaart,ik heb voor dat ik de pareltjes op haar jurk plakte wel de ketting nog ingekleurd, omdat je anders nog wat wit ziet

En hier nog een vergroting van de afbeelding

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik zelf had het erg naar mijn zin om haar in te kleuren!
Bedankt weer voor jullie bezoekjes 
en
nog een fijne dag verder!!

XXX Heidy

11 opmerkingen:

rian zei

wat een super kaartje, en een leuke duidelijke uitleg
groetjes rian

Janette van Otterlo zei

Wat een ontzettend leuk kaartje. En een prima tuto. Dat ga ik vandaag ook maar eens proberen.
Grtz Janette

Blankina zei

Heel mooi en ook een duidelijke tutorial bedankt!!
LG BLankina

Miranda Slagboom-de Groot zei

Geweldig mooi.
Groetjes Miranda

Gertrude zei

WOW, das glaube ich dass es schwierig war
aber ganz toll gemacht
glg Gertrude

Anoniem zei

Wat een mooi kaartje, dit ga ik zeker eens proberen
groetjes anja

Marian zei

Wat een prachtige kaart, mooi en duidelijk je uitleg
Groetjes

Frouwkje zei

Supermooi gedaan Heidi :-).
Goede tutorial!!
Liefs, Frouwkje

AndreaBastelmaus zei

Ist das phantastisch! Der Stempel ist schon genial, aber deine Coloration ist einfach nur genail. Ich kann nur noch staunen. Liebe Grüße - Andrea

Aartje zei

Prachtig gedaan en heel duidelijk uitgelegd. Daar kan ik wel iets mee.
Groeten, Aartje

Unknown zei

Prachtig! Bedankt voor de heldere uitleg, hier kan ik wel iets mee!