NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 9 juni 2013

Metaal look achtergrond maken


Hallo copic fans,

Het is weer zondag en mijn beurt om jullie een tutorial te laten zien, het is er een geworden waar we een achter grond gaan maken met een metaal look er in.


Wat hebben we nodig : voor deze achtergrond heb ik gebruik gemaakt van metaal folie op maat een stukje cardstock voor de stevigheid geplakt met dubbelzijdig plakband, verschillende na vullingen van de kleuren die je mooi vind, een embossing folder, de "Activator".


De metaal folie is er in verschillende kleuren, heb hier gekozen voor goud kleurig en dit op het cardstock geplakt.


Dan gaan we daar op druppelen met de verschillende kleuren die we uitgekozen hebben.


Mag best door elkaar heen vloeien en dit laten we drogen.


Als hij droog is doen we hem tussen de embossing folder en helen hem bijv. door de culllebug.


Vervolgens spiuten we de Activator op het wattenstaafje ( kan het flesje ook open draaien en er in dopen ) en gaan hier mee over de dikkere gedeeltes en halen hier zo de inkt weer weg en blijft er een mooie achter grond over.


Bij deze achtergrond heb ik gebruik gemaakt van aluminium folie wat ik ook weer strak op cardstock heb geplakt, vervolgens heb ik op een spons kleur aangebracht en gelijk weer op het aluminium folie gesponst. Kleur voor kleur tot het hele oppervlak was bedekt. Dit keer een andere patroon gekozen en verder afgemaakt zo als hier boven beschreven.

kleuren die voor deze achtergrond zijn gebruikt :
B26 - R27 - G16 - Y38 


Hier heb ik weer gebruik gemaakt van het metaal folie en deze heb ik gespoten met de air-brush.

Kleuren die voor deze achtergrond zijn gebruikt :
V99 - V28 - V05 - V22


En zo hebben we dus drie verschillende achtergrondjes met een metaal look.


Heb er ook gelijk een verwerkt op een kaart en bovenstaand is het resultaat, op de achtergrond heb ik nog een klok aan gebracht die ik eerst door de melting pot heb gehaald en gekleurd met "Luminarte Artist Pigments" en de kleur Mulberry hier zit meer glitter in dan in de Perfect Pearls.


Verder is de kaart weer afgemaakt met wat bloemen en roosjes met stickles, de digi is van Kenny K. en ook weer gekleurd met copic's.


De kleuren die gebruikt zijn :

Huid : R22 - R20 - E11 - E00 - E000
Haar : E37 - E35 - E33 - E31 - YR23 - Y21 - Y00
Paars : C7 - V09 - V17 - V25
Donker grijs/paars : BV29 - BV25 - BV23 - BV20
Grijs : 110 - C6 - C4 - C2 - C0

Hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met dit tutorial en deze kaart.
Geniet van de zondag.


10 opmerkingen:

Janette van Otterlo zei

Wat ontzettend leuk, en met de hele zondag nog voor de boeg weet ik geloof ik al wat ik ga doen vandaag :-)
Groetjes
Janette

rian zei

wauwww die is weer gaafga eens op zoek naar dat metaalfolie'
groetjes rian

Hetty zei

Wauw dat ziet er gaaf uit. Past ook zo goed bij de stempel!

Jeannette zei

Geweldig, ben zoiets al een hele tijd van plan, maar wist niet zo goed hoe ik het aan zou pakken, komt als geroepen dus, bedankt! groetjes Jeannette

Frouwkje zei

Supergaaf Wenda!!
En wat een leuke tutorial!!
Liefs, Frouwkje

Jolanda zei

WOW wat ontzettend gaaf is dit. GEWELDIG!!!
Groetjes van Jolanda

Marian zei

Ziet er super gaaf uit.
Groetjes

*mieke* zei

Wat gaaf om te zien hoe veelzijdig de copic marker is!
Groetjes Mieke

Unknown zei

Gaaf zeg! Wat kan er toch veel met copics...

Yvonne zei

Gaaf zeg en wat is je kaart super mooi!
liefs Yvonne