NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


dinsdag 18 juni 2013

Informatie over Molotow markers

Hallo,

ik krijg nogal wat vragen over de marker met acrylverf waar ik mijn stipjes mee maak.
Om jullie goed te kunnen informeren ben ik naar de website van Molotow gegaan en heb daar een en ander gelezen en geprobeerd helder voor jullie op papier te zetten. 
De markers waarmee ik nu werk zijn de 127HS, er zijn echter ook andere markers van dit merk, namelijk de GRAFX op alcoholbasis, die gebruik ik niet over mijn Copics, dat gaf niet zo'n mooi resultaat. 
Ik gebruik deze markers op mijn kaarten, maar ze heten niet voor niets one4all, je kunt ze op bijna elk oppervlak ( o.a. textiel, hout etc) gebruiken.

Hier eerst enkele plaatjes waarop ik heb gestippeld met de markers.






MOLOTOW™ ONE4ALL 127HS-EF/127HS-CO/127HS




 De 127 HS (high solid)markers zijn in de hobbybranche relatief nieuw.  Onder het merk Molotow komen zeer veel hoogwaardige markers en spuitbussen zowel op alcohol als op acrylbasis in de handel, die tot nu toe gebruikt werden door kunstenaars en ook royaal in zaken met kunstenaarsmateriaal verkrijgbaar zijn.  Daarom worden aan deze markers ook hoge eisen gesteld.

De marker waar wij verliefd op geworden zijn, is de Molotow 127HS, een marker gevuld met een acrylverf.  De marker heeft een heel geraffineerd pompsysteem.  Hij heeft een 2 mm punt, deze kun je verwisselen voor een 1,5 mm of  1 mm punt, als je het fijner wilt hebben.  De 127HS is beschikbaar in 40 briljante kleuren, waaronder een aantal neon- en metalickleuren


De extra fijne 127HS-EF is de perfecte outliner, hij is beschikbaar in zwart-wit.






De speciale 127HS-CO is met dezelfde verf op acrylbasis gevuld. Hij heeft een vervangbare 1,5 mm cross-over punt, die heel sterk en hard is en zelfs op zeer ruwe oppervlakken,  zoals steen, beton, rode zandsteen, tegels, karton, leer, terracotta, etc. te gebruiken is. Dankzij de bijzondere vorm van deze punt, kunt u de marker vanuit elke hoek gebruiken. De cross-over punt is ook uitgerust met de gepatenteerde Flowmaster-functie, die zorgt voor een constante stroom van de verf. Geen verstopping van de punten meer.

Een speciale technische hoogstandje is het  gepatenteerde capillaire systeem, dat garant staat voor een gelijkmatige en gecontroleerde aanvoer van de verf.  Samen met de Flowmaster ™ pompklep, die verantwoordelijk is voor de gecontroleerde stroom van verf , heeft deze marker de beste eigenschappen op bijna alle oppervlakken.  De mengkogeltjes binnenin de marker zorgen ervoor dat de sterk gepigmenteerde verf goed gemengd blijft en altijd een zelfde kleurintensiteit heeft. Vergeet niet vóór elk gebruik te schudden,  zodat de pigmenten gelijkmatig in de verf verdeeld zitten.


Alle markers zijn navulbaar - ONE4ALL navullingen zijn beschikbaar in 34 kleuren.  De sterk gepigmenteerde hybride acrylverf kun je ook goed met elkaar mengen voor het maken van uw eigen kleuren. Ze kan worden verdund met water (voor transparantie-effecten) of aceton (voor houdbaarheid op vette ondergronden).
De verf  is geschikt voor bijna alle oppervlakken, ze heeft een satijnglans, is sneldrogend, heeft een ongelooflijke dekking en is absoluut UV-bestendig.


Productdetails:
Art.Nr. 127.100 MOLOTOW ONE4ALL 127HS-EF ™
Art.Nr. 127.200 MOLOTOW ONE4ALL 127HS ™
Art.Nr. 127.400 MOLOTOW ONE4ALL 127HS-CO ™


P.S. mijn ervaring met het gebruik van de markers over b.v. Panpastel:
Fixeer voordat je de marker gebruikt en verwijder eventuele poederresten met een doekje.

Hier nog enkele voorbeelden



Ik ga nog rustig verder met experimenteren met deze Molotow markers, ik hoop ook van jullie ideetje te zien.
groet Diny

6 opmerkingen:

Unknown zei

diny
hartelijk voor duidelijke uitleg
en bewonderd jou gekleurd plaatje ,ze zijn wondermooi
veel liefs van marcelline

gré zei

heel leuk en bedankt voor de uitleg

groetjes gré

Margreet zei

dank je wel voor de duidelijke uitleg, Diny...en wat een prachtige voorbeelden!

Mojca zei

Waw so pretty. hugs! MOjca

Unknown zei

Bedankt voor de heldere uitleg!

diana feenstra zei

Je kunt er ook mooi mee schilderen met behulp van de water penseel. Het vergt wat oefening en snelheid maar het geeft een heel fijn eind resultaat. Op mijn blog staan voorbeelden:
http://dutchstamphouse.blogspot.nl/2013/06/de-molotow-markers.html