NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 8 april 2015

Vlindermeisje

Hallo,
vandaag een voor mij nieuwe digi, getekend door Jeremiah Ketner. Vooral de haren trokken mijn aandacht en ik zag ze als een uitdaging om te kleuren.
Hoop dat het volgens jullie een beetje gelukt is. 

Rondom de afbeelding heb met lichte BV kleuren een schaduw aangebracht, waarop ik witte stippen met een Molotow marker heb gezet. 


Het designpapier komt uit het papierblokje Janneke Brinkman van Studio Light.
De vlinders zaten op een bloemensheet van Chocolate Baroque. De randjes tekende ik met een Multiliner 0,5mm


Ik gebruikte de volgende kleuren
Huid E000-00-21-11-13-04-BV000
Haren V09-06-04-01
Geel Y17-19 YR 04
Aqua BG11-34-18

Kleurkeuze tip



Ik las op een Amerikaanse site iets interessants over het gebruik van kleuren. Als je de kleuren die op het kleurenwiel recht tegenover elkaar liggen, samen gebruikt in een plaatje dan versterken de kleuren elkaar. Ik koos voor de paars/gele combi voor bovenstaande kaart. Hier zie je een blauw oranje combi

Ik heb het ook bij het kleuren van vogeltjes voor het Art Specially Event uitgeprobeerd en het geeft inderdaad een heel sprekend effect, ik zal  onderaan deze post wat voorbeelden en het kleurenwiel laten zien. Omdat ik soms vergeet hoe het zit, heb ik de foto van het wiel op mijn telefoon opgeslagen, dan kan ik af en toe spieken.


  Hier een andere bloem in de paars /gele combinatie


Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt en zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.
Groet Diny

2 opmerkingen:

emsiescreaties zei

Goede tip, ga dit zeker gebruiken aangezien ik wel van de kleurtjes ben......

Magda zei

Wat een prachtig kleurwerk Diny!
Bedankt voor de tip.
Ga dat zeker eens uitproberen.
Fijne dag!