NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 3 april 2015

Savah

Hallo lieve Copic fans,

Vandaag mag ik jullie dan weer inspireren met een kaart. Het is weer een uitdaging geweest en heb hem dan ook stap voor stap gefotografeerd. Het is een afbeelding van Mitch Foust en heet Savah.

Zoals gewoonlijk ben ik met de huid begonnen. Dit omdat ik het best moeilijk vind om deze goed te krijgen en omdat als je eerst het haar doet, je kans hebt om de kleur van het haar je gezicht in te "trekken" waardoor je een rare vlek krijgt.

 Na de huid heb ik het haar gedaan en daarna de bikini en de sieraden. Ik heb ervoor gekozen haar een gouden bikini te geven. Dit vond ik wel passend bij deze mooie dame.

Vervolgens ben ik door gegaan naar het laken. Ja wat moet je die nou voor kleur geven. Toen kreeg ik een ingeving om te proberen er een parelmoerachtig laken van te maken.

De kussens was wat moeilijker omdat je toch verschillende kleuren wil hebben, maar het moet ook nog bij het geheel horen. Na lang denken en zoeken op google ben ik tot de volgende kleuren gekomen.

 En toen voor de grootste uitdaging van alles. De gordijnen. Wat een werk was dat zeg, nooit geweten dat er zoveel plooien in een gordijn konden zitten hihi, maar het is me toch gelukt om ze stukje bij beetje in te kleuren.

Eenmaal tevreden over de gordijnen, heb ik de vaas en de lucht achter haar een kleurtje gegeven.

 Nog even de vloer inkleuren, plaatje "matten" en hij is klaar om in mijn portfolio te stoppen. Of heb ik nog een plekje over aan mijn muur??

De kleuren die ik heb gebruikt voor deze afbeelding zijn:
Huid: E000-E00-E21-E11-E13
Haar: E07-E09-E18
Bikini: Y15-Y19-Y38
Sieraden: R46-YR24-Y26-Y32
Laken: W0-W1-W2-W3
Kussens: RV63-RV66-RV-69, BG02-BG05-BG07, V12-V15-V17, YG00-YG03-YG25, YR02-YR04-YR07, R24-R27-R29
Gordijnen: R05-R24-R46-R59-0(blender)
Lucht: B0000-B00-B01-B02
Kan: Y00-Y11-Y15-YR23
Grond: W00-W1-W3-W5, N3-N5-N7-N9

Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van mijn post en dat ik jullie een beetje heb kunnen inspireren om de Copics te pakken en lekker te gaan kleuren. Ik wens jullie een prettige vrijdag, een goed paasweekend en tot de volgende keer.



7 opmerkingen:

Janette van Otterlo zei

Wat een project weer zeg! Gaaf hoor!
Grtz Janette
(Oh, en als je geen plek meer hebt op je muur, mag je hem wel naar mij sturen hoor 😉)

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Janette voor het compliment <3 Hij heeft een mooi plekje gekregen op de muur in mijn hobbyhonkje hihi

lieve groetjes Alexandra

marion zei

Onwijs mooi ingekleurd Alexandra, liefs, Marion

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Marion <3

Lieve groetjes Alexandra

Heidie zei

wat schitterend ingekleurd. Die gordijnen zijn super gelukt.

liefs Heidie

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Heidie ik ben er ook wel een beetje trots op hihi

lieve groetjes Alexandra

Linda's kaarten wereld zei

Super mooi