NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 19 april 2015

Video-tutorial: Het creëren van schaduwen met complementaire kleuren

Hallo lieve Copic fans,

Vandaag een video-tutorial van mij over schaduwen creëren met complementaire kleuren. Het is een uitdagende techniek, maar wel een hele leuke, ook om toe te passen bij lichtere kleuren.

Eerst een kleine uitleg over complementaire kleuren. Complementaire kleuren zijn de kleuren die recht tegen over elkaar staan in de kleuren cirkel. Je hebt om te beginnen de 3 primaire kleuren: rood, blauw en geel. De secundaire kleuren zijn de kleuren die je krijgt bij het mengen van de primaire kleuren. Dit zijn dus de kleuren groen, oranje en violet. Nu heb je in totaal 6 kleuren (zie onderstaande kleurencirkel).


Hier zie je dan ook dat groen de complementaire kleur is van rood, violet van geel en blauw van oranje. Hier ga ik dan ook mee werken in de onderstaande video. Heel veel kijk plezier.


Zoals in de video gezegd, heb ik de rozen verder ingekleurd en staan ze hieronder.


Ik hoop dat ik jullie iets heb kunnen leren van deze tutorial en dat jullie lekker aan de slag gaan met jullie Copics.

Fijne zondag!!





7 opmerkingen:

Margreet zei

Super tutorial...ga dit advies zeker opvolgen.
xxx Margreet

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Margreet, ik ben al benieuwd wat je gaat maken :D

lieve groetjes Alexandra

akkina van steen zei

Dank je voor het delen

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Graag gedaan Akkina ^.^

lieve groetjes Alexandra

Yvonne zei

Super goed uitgelegd Alexandra. Dank je wel!
Liefs Yvonne

Yvonne zei

Super goed uitgelegd Alexandra. Dank je wel!
Liefs Yvonne

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Yvonne ^.^

lieve groetjes Alexandra