NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 12 mei 2013

Tutorial: GooseBumps in combinatie met Copics


Hallo allemaal,

Tijdens de stempelbeurs in Stuttgart liet ik deze techniek met Copics zien, de bezoekers kregen daarna de kaart of boekenlegger mee. Dat viel in goede aarde. Ik heb een tutorial van de werkwijze gemaakt.

Als je een textuur op je achtergrond nodig hebt, dan kun je daarvoor GooseBumps gebruiken. Dit is een transparante spray die je op de ondergrond spuit, laat drogen en dan kun je daarover een kleurmiddel aanbrengen. Ik laat hier zien hoe je de combinatie met Copics kunt maken.


Neem een vierkant van 15 bij 15 cm van een gladde papiersoort, zoals b.v. Copic Colouring Paper. Vouw het dubbel en scheur een strookje aan de bovenkant weg.


Bedek je tafel en spuit wat GooseBumps op het papier. Laat dit 10 minuten drogen of gebruik een heattool


Hier kun je zien dat er een hoogglanslaagje op je papier zit.



Leg de airbrush en 2 of meer kleuren Copics klaar, ik heb hier RV17 en BG18 klaargelegd.


Je ziet hier het resultaat, na het airbrushen met de twee kleuren.


Gebruik de Copic Activator , dit is de Copic-alcohol in een goed afsluitend sprayflesje.

Spuit wat op een stuk keukenrol en druk stevig op de plekken waar de GooseBumps zitten. Je haalt het laagje kleur op dit plekken weg.


Hier is te zien dat de plekjes met GooseBumps weer wit geworden zijn.


Leg nu een mooie achtergrondstempel klaar.

Spuit een dun laagje Activator op je stempel, deze mag niet te nat zijn.


Laat de stempel op tafel liggen en leg je gekleurde kaart hierop, druk even aan en haal hem weg.

Na enkele seconden zal er een gebleekte afdruk op je papier verschijnen.


Dan wordt het tijd om je stempels tevoorschijn te halen,  ik heb er een gebruikt die binnenkort te koop is. Ik heb gestempeld met twee kleuren inkt om diepte in de afbeelding te krijgen.


Een passend Duits tekstje (ook van Noor) erop, mag ook een andere taal. Versieren met een stuk touw en een bloem en klaar is Kees


Ik hoop jullie dit ook eens proberen, je zult zien hoe verbluffend simpel het is en wat een mooi effect je bereikt.
Groet Diny

12 opmerkingen:

Blankina zei

Ziet er parchtig uit, bedankt voor het laten zien!!

Fijne zondag nog,
LG Blankina

Petra L zei

Dank je voor het delen van deze mooie tip met een schitterend mooi resultaat.

Lieve groet, Petra

Frouwkje zei

Leuk effect Diny! Ga het zeker een keer uitproberen! Dank je wel voor de tutorial :-).
Liefs, Frouwkje

Mojca zei

Waw totally amazing technique, thank you for sharing. Hugs! Mojca

Unknown zei

hallo diny
je bent er weer met super tip
ik ga het eens uitproberen , hartelijk dank voor deze werkbeschrijving
vind een hele mooie kaart
veelliefs van marcelline

Heleen zei

Gave tip! Heb alleen nog geen airbrush...
Lieve groetjes, Heleen

Unknown zei

Schitterend! Heb alleen geen airbrush.... wel heeeeeel mooi zeg!

Petra zei

Wat een leuke techniek Diny. Dit ga ik zeker uitproberen. Dank je wel.

Yvonne zei

Geweldige tutorial. Ik vind het een prachtige kaart,
liefs Yvonne

Marie-Anne zei

Wat een leuk kaartje!

Marie-Anne

Helena Wilde zei

Mooie kleuren heb je gebruikt! Groetjes Helena

Juanita zei

Wat mooi zeg! Ik sta iedere keer weer verstelt van wat er allemaal te maken is met aktivator en goosebump. Dankje Diny