NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 13 mei 2013

Post-it boekje

Goeiemorgen! Leuk dat je er bent :-)
Kleine kadootjes zijn altijd handig. Voor de juf of de meester, voor je vriendin als je op visite gaat, voor de zondagschoolleiding... noem maar op! Ik heb een post-it boekje gemaakt. Het is een kleinigheidje en iedereen kan het wel gebruiken, dus altijd goed.
Wil je ook een post-it boekje maken? Neem de maten van het blokje op. Snijd 2 stukjes karton die aan de zij- en onderkanten 8 mm groter zijn dan de post-its en aan de bovenkant 16 mm groter, i.v.m. de bind-it-all ringen. Beplak het karton aan 1 kant met dessinpapier dat rondom 1,5 cm groter is. Knip de hoekjes recht af waarbij je 1 mm van het karton af blijft. Vouw het dessinpapier om het karton en plak het vast.
Snijd 2 stukjes cardstock in bijpassende kleur die aan alle kanten 2 mm kleiner zijn dan je karton en plak die aan de binnenkant.
Maak met de Bind-it-all gaatjes in beide kaften en bevestig de ringen.
 Op de kaft van het blokje heb ik de stempel Copica van Saturated Canary gebruikt. Ik heb haar ingekleurd met de volgende Copic kleuren:
huid: E13, 11, 00, 000, R22, 35
ogen: E27, 25, 23
haar: E29, 18, 17, 13
schort, shirt met korte mouw (donker rood): R59, 39, 37, 35
overgooier: E79, 77, 74, 71, 70
jurk (licht rood gestreept): R35, 32, 30
 Hier het boekje van de zijkant gezien. Ik heb een heleboel verschillende lintjes aan de ringen geknoopt, dat maakt het extra gezellig ;-)
Tot een volgende keer!

9 opmerkingen:

Hellma zei

Great altered note book, love your coloring and the image

Juanita zei

Hartstikke leuk!! Ik hou wel van dingetjes die ook te gebruiken zijn! Liefs juanita

kbrandy4 zei

Fabulous creation and a lovely image!!
Hugs, Hazel xx

Marie-Anne zei

Wat een leuk boekje.

Marie-Anne

Mojca zei

Waw this is totally gorgeous and such a lovely idea. Hugs! Mojca

Unknown zei

Ook leuk om kado te geven zeg!

Petra L zei

Wat een leuk idee! (en om kado te geven zoals Selma ook al schreef)

Lieve groet, Petra

Yvonne zei

Zo mooi!!!
liefs Yvonne

Maroeska zei

Ik vind de kleuren die je hebt gebruikt om de stempel in te kleuren erg mooi. Leuk idee om zo'n boekje te versieren!