NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 17 mei 2013

Happy Birthday


Soms heb je van die dagen dat je lekker bezig bent met het
maken van kaarten en dat je een serie kaarten tegelijk maakt.
Zo ook afgelopen weekeinde.

Het begon met een rest stuk van 13x 8cm papier dat ik nog had liggen.
Hierop was ik aan het experimenteren met de airbrush.
Over het resultaat was ik erg tevreden, en zo starte het begin
van een 4tal kaarten.

Nu is het mijn beurt een aantal maal vlak achter elkaar
om hier op het blog te kaart te posten.
Nu lijkt het me dus een leuk idee om deze serie daarvoor te gebruiken.
Ook omdat het weer eens iets anders is dan
de ingekleurde afbeeldingen. 



Met de kleuren YR15 R22 R27 V09 V17 BG23
heb ik ge-airbrushed.

Na het airbrushen heb ik een ink bleding tool genomen en hier 
blender vloeistof op gedaan en dit gebruikt als inktkussen
waarmee ik de achtergrond stempel heb "beinkt" 
zodat de muzieknoten stempel afgedrukt kan worden.

Heb de stempel lekker nat gemaakt, niet te nat. 
En deze afgedrukt op de kaart, even laten liggen 
zodat de alcohol de tijd krijgt de copic inkt te verdrijven. 
Als je de stempel weg haalt, zie je de tekst steeds witter worden.

Hierover is met zwarte Archival inkt gestempeld.
De kaart is gemat op een strook zwart carstock en dit geheel is 
geplakt op een paarse kaart gemaakt van Bazzil cardstock. 
De stempels zijn van Chocolate Baroque.

Hopelijk heb ik je weer kunnen inspireren met deze kaart.


2 opmerkingen:

Mojca zei

Waw this is simply gorgeous! the colours are amazing. hugs! MOjca

Unknown zei

Dat airbrushen is toch wel te gek zeg!