NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 1 februari 2015

Copic markers meets alcohol inkts


Hallo Copic liefhebbers,

Vandaag is het weer tijd voor een tutorial. Deze keer geen video omdat het anders een heel lang filmpje zou worden. Ik wil jullie graag laten zien dat het heel goed mogelijk is om Copic markers te combineren met alcohol inkts. Ik vind de uitstraling van alcohol inkts heel erg mooi. Dus daar wilde ik iets mee doen. Copic Markers zijn zoals jullie weten ook gevuld met alcohol inkt! Dit is het kaartje wat ik daarvoor gemaakt heb:


Ik ben eerst begonnen met het frame (Tim Holtz stans; Ornate Frame) te maken. Hiervoor heb ik aluminiumfolie op grungepaper geplakt en dit met de stans door de embossing machine gehaald. Het aluminiumfolie laat zich mooi bewerken door alcohol inkts (kleuren: butterscotch, rust en copper, aangebracht met een stukje vilt en wat blending solution).


Het gezicht betreft een stempel uit de Fashionata kid van Stampinback. Deze heb ik op een stukje plastic gestempeld met Stazon om als een maskertje te dienen. Dit knip je dan uit. 


Op Yupo papier (meest geschikte papier voor alcohol inkts) heb ik met een tool met vilt de volgende kleuren gezet; butterscotch, lettuce, rust en copper. In het midden heb ik een stuk open gelaten met de kleur salmon en pearl white. Hier komt het gezicht en die heeft dan meteen de juiste (huids)kleur. Met het hierboven gemaakte maskertje kan ik een beetje zien hoe groot de ruimte moet zijn en waar de open plek moet komen. 


Als ik tevreden ben met de opengelate plek plaats ik de stempel, met stazon. 


Toen ben ik begonnen met het inkleuren van het gezicht en haren met de volgende Copic markers:
Haren: Y26, E23, E19 en E18
Ogen: G94
Lippen: E04
Het gezicht laat ik zo, de combi van salmon en pearl geeft precies een mooie kleur voor de huid.

En dan zie je dus dat Copic markers zich ook prima laten gebruiken op Yupo papier. En dus zelfs op een laagje alcohol inkts!


Het gezicht past mooi in het frame...



Als laatste doe ik er nog wat op en aan plakken; een stukje filmrol, een lintje dat ik nog even door een combi haal van de rust, lettuce en butterscotch inkt......


Als laatste een stempel met de tekst "Have a Stylish Birthday" op een kleine tag gezet en op de kaart bevestigd. 


Ik hoop dat jullie hem mooi vinden en dat ik jullie voor deze zondag op wat ideetjes heb gebracht. En jullie hebben nu kunnen zien dat Copic markers op heel wat meer manieren te gebruiken zijn dan op het standaard marker papier.

Hele fijne zondag nog en hopelijk tot een volgende keer op dit blog!

Creatieve groetjes van

Marielle Weichert-Welten

3 opmerkingen:

Janette van Otterlo zei

Wat een gave techniek en wat een leuke kaart is dit geworden!!
Grtz Janette

Unknown zei

Hij is superleuk! En wat origineel om te werken met de combi alcohol inkt en copics.

Marielle Weichert zei

Dank jullie wel!!