NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 9 februari 2015

De haan kraait....


Hallo beste Copic fans,

Hebben jullie ook zo'n zin in het voorjaar? Ik wel, ben al helemaal in de stemming ervoor. Vandaar ook mijn kaart van vandaag..... laat de eitjes maar komen.... Of hebben we daarvoor geen haan nodig? 


De haan is van de steampunk serie van Chocolate Baroque. Gestempeld met memento zwart op Perfect Colouring paper. De gebruikte copic markers zijn;

Kop en nek: Y06, YR14, YR09, R08 en R37
Bovenlijf: BV31, BV11, BV04, BV02 en V01
Onderlijf: B02, B05 en B21
Poten: T0, T2 en T4
Staartveren: E02, E33, YR14, YR18, Y28 en Y26

Daarna de haan uitgeknipt en op een blaadje geplakt uit een blokje van Simple Stories (I {heart} summer)


De eitjes zijn van een stempelmerk dat ik niet meer weet. Maar ik heb gezien dat er veel verschillende merken zijn die een soortelijke stempel hebben. Afgedrukt met Versafine smokey grey (net als de Tick Tock tekst).


Om het steampunk effect wat te vergroten heb ik een paar embellishments aangebracht; een schroef ter hoogte van de nek en een splitpen in zijn bovenpoot. Ten slotte nog een setje wijzers met een splitpen aangebracht. Dit gemat op een azuurblauw cardstock en het geheel op een oud Hollands geschepte kaart geplakt. Ik vond het hem wel grappig en heb hem gegeven aan iemand die wel "iets heeft met hanen".....

Hopelijk vinden jullie hem ook leuk en heb ik jullie op een idee gebracht vandaag.... Bedankt voor het langskomen op dit blog en hopelijk tot een volgende keer!

Creatieve groetjes van

Marielle Weichert

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ja, graag. Ik wacht op het voorjaar.....
Kaart is erg leuk. Steampunk met vleugje romantiek. 😄

KarinsArtScrap zei

super gekleurd en gave kaart
Gr Karin

Marielle Weichert zei

Bedankt voor jullie compliment 😊!!