NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 17 februari 2013

Tutorial blond haar met schaduw


Afgelopen week was het Valentijnsdag. Reden voor een vrolijk en lief kaartje toch? 
Voor mijn kaart heb ik een paperpad van Basic Grey gebruikt. De bloem van papier uit een oud boek heb ik gemaakt met een stans van Whiff of Joy "Nested flowers", ook de roze sprieten komen uit de WoJ webshop. Het hartje met "lief" erop heb ik gemaakt met een Marianne Design stans en bijbehorende stempel.
Deze stempel van Saturated Canary heet "Hugs and Kisses". Aan de hand van deze stempel wil ik jullie laten zien hoe ik haar haren heb ingekleurd.
Op het blog van Make it Crafty zag ik een mooie kleurencombinatie voor blond haar met schaduw effect. Je hebt daarvoor Y26, E44 en 41 nodig.
 Normaal gesproken werk ik van donker naar licht, maar nu ben ik begonnen met de "middelste" kleur, Y26. Kleur daarmee de plekken die je het donkerst wilt maken.
 Vervolgens ga je hier overheen met E44.
Nu weer terug met Y26.
 En dit blend je met E41. 
 Ik vond dat mijn resultaat iets te vlak werd omdat ik met E41 over alle voorgaande lagen heen ben gegaan. Daarom heb ik nogmaals de donkere plekken aangezet met Y26. Hiervan heb ik alleen de "puntjes" uitgewerkt met E41, dus alleen de overgang van Y26 naar de lichtere plekken. Hoop dat ik het duidelijk genoeg uitleg ;-)
Toen ik verder ging met inkleuren gebeurde dit... een grote druppel roze waar ik hem niet wilde! Denk dat het kwam omdat ik die stift nog nooit eerder had gebruikt. Dat betekende overnieuw beginnen... Maar de tutorial foto's heb ik niet opnieuw gemaakt, dus als die ietsje verschillen van het eindresultaat op de kaart, dan weet je waarom ;-)
Gezellig dat je langskwam en tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

Brenda zei

Hoi Ingrid,
Mooie kaart, en goed duidelijk uitgelegd.
Groetjes Brenda

Yvonne zei

SChitterend, en wat fijn met zo'n mooie tutorial erbij.
liefs Yvonne