NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 3 februari 2013

Donkere huidskleuren tutorial


Hoi bloglezer,
wat leuk dat je hier op zondag weer een kijkje komt nemen.
Ik ben weer aan de beurt voor een tutorial en het lijkt me wel leuk om te laten zien dat je met 3 verschillende kleuren bruin heel mooie donkere huidskleuren kunt maken.

Ik heb dit gedaan met foto's maken van elke stap, je zult ook zien dat ik op de afbeeldingen soms een beetje uit de lijntjes gekleurd heb. dat was uiteraard niet de bedoeling, bij de haren is dit niet erg want die maak ik in dit geval heel erg donker om zo te passen bij de huidskleur. Ik had last van bibberende hand, het was ook zo koud he ahum....
Met E13 kleur ik de hele huid in, het is nu niet erg als het niet allemaal egaal is, je gaat er nog vaker overheen
Met E15 maak ik de schaduwen wat donkerder
En met E17 geef ik nog meer schaduw aan in het gezicht
Vervolgens met E15 nog wat verder naar het midden kleuren, het middelste blijft het lichtst
Met de lichtste kleur, beginkleur, ga ik nogmaals over alles heen, zo zie je goed de schaduw
Met E21 geef ik de wangen nog wat meer kleur
Dit is dan het eindresultaat, met E13, E15, E17 en R21
De beginkleur hier is E42, een stuk lichter dan de eerste afbeelding
Met de een na donkerste kleur zet ik de schaduw aan, E44
De donkerste kleur is hier E47, daarmee maak ik de schaduw nog donkerder
Met E44 kleur ik het hele plaatje over, zo word het midden licht en de rest donkerder
Dit is het totaalplaatje met E42, E44 en E47
Ik heb nog een voorbeeld gemaakt, met de kleuren E23, E25 en E27.

Dit zijn ze alle drie bij elkaar, totaal verschillend, en toch allemaal een donkere huidskleur.

Dit gezicht heb ik gekleurd met E13, E15, E17 en E21






Bedankt voor het kijken, hoop dat ik jullie weer op creatieve ideeen heb gebracht.
Groetjes Brenda




9 opmerkingen:

rian zei

hoi brenda,

geweldig fijne duidelijke uitleg, en een super kaartje, vindt dat hoekje eruit ook erg mooi. is dit een hoekpons????
groetjes rian

Yvonne B zei

Hoi,

Bedankt voor de uitleg.
Ik was ook wel opzoek naar welke kleuren je kan gebruiken voor een donkere huidskleur. Ik vind die van E13 etc het mooiste uitkomen.

Heel erg bedankt super

Brenda zei

hoi Rian.
dat hoekje is een hoek pons van martha stewart. en ook die andere rand van het design papier.
groet Brenda

Tinie zei

Super die kleuren Brenda, helemaal geweldig!!!

Groetjes Tinie

Ankie vd Polder zei

Ha Brenda wat een schitterende kaart heb je gemaakt en bedankt voor je uitleg erbij. Heel duidelijk en ik ga het zeker ook eens proberen. Groetjes, Ankie

DOROTHY MADEREEL zei

Geweldig Brenda. Hier kun je echt iets mee. Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Dorothy

Marian zei

Wat leuk de verschillen En prachtig bewerkt je kaart
Groetjes

Heidie zei

bedankt voor de duidelijke uitleg. Ga het toch maar eens proberen.

liefs Heidie

Chiara zei

molto molto bella questa card. fa venire voglia di musica e sole.
complimenti.
Chiara