NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 26 februari 2012

Tutorial opneemtechniek


Deze keer de beurt aan mij om een tutorial te maken.
Ik heb voor jullie geprobeerd de opneem techniek uit te leggen
door middel van foto's.
Je start met 3 kleuren ( natuurlijk kun je er ook meer gebruiken)
Ik heb E31,33 en 35 gebruikt.

De 2 donkerste zet je zoals hierboven op een sheet.
Makkelijk is te zorgen voor een witte ondergrond zodat je de
kleuren goed kunt zien.

 Je kleurt nu constant met de lichtste marker.
Met deze punt neem je wat van de middelste kleur op vanaf je sheet,
en kleurt hier het deel mee in.
Maak je punt schoon (dit kun je met een zacht doekje doen)
 en blend dan daarover heen
 Neem nu met je lichtste marker wat inkt op 
vanaf de sheet van de donkerste kleur.
Kleur hier het donkerste deel mee in.

 Maak je punt schoon en neem dan weer van de middelste kleur op.
Daarna mag je alles blenden met je lichtste marker.

Vooral met rood is dit een hele fijne techniek.
Je maakt eigenlijk een  tussenkleur aan en dat zorgt ervoor
dat het makkelijker met elkaar te blenden is.

Ik hoop dat dit een leerzame tutorial voor jullie is!
Alvast bedankt voor de reacties en het kijken!

Liefs Angelique

12 opmerkingen:

Margreet zei

Bedankt voor de uitleg.
Mooie haarkleur
Groetjes Margreet

Yvonne B zei

Wat een handige tip.
Ik heb een vraagje een zachte doek kan dat een papiertje zijn of moet het stof zijn zoals een stoffen zakdoek

Yvonne zei

Super fijne uitleg, ben altijd blij met tutorials!! Zo leren we iedere keer weer wat bij!
liefs Yvonne

Anoniem zei

Dat is nou eens een praktische tip! Daar hou ik van! Bedankt!

Marianne Schut zei

Hai Angelique, bedankt voor de uitleg, lijkt me nog best knap moeilijk om te doen...maar goed met deze uitleg ernaast kunnen we aan het oefenen! Liefs Marianne

Folkje zei

Wat een leuke tutorial, ik ga dit zeker eens uitproberen, dank je wel.

fijne zondag
Folkje

Marian zei

Dat is handig daar kan ik mee uit de voeten Bedankt
Groetjes

marion zei

Ik nam het eigenlijk vanaf de marker zelf op als ik deze techniek toepaste, maar heb hier niet eens aan gedacht. Ik ga het snel proberen, dank je wel voor deze duidelijke tutorial. Liefs, Marion

Hetty zei

Leuk en duidelijke uitleg dit! Ik doe dit regelmatig en het werkt zo fijn!

Sinikka zei

Bedankt voor een erg duidelijke uitleg.
Gr. Sinikka

Angelique zei

het beste zijn de doekjes van de action, de werkdoekjes... succes! Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Frouwke zei

Wat een leervolle tip weer!