NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 19 februari 2012

Doodeling op je Copic kleurwerk


Hallo, 
deze tutorial van ons Europees DT lid Jing uit Abu Dhabi is het onderwerp van onze derde challenge op het Europa blog. We willen graag dat ook onze Benelux volgers hieraan mee kunnen doen, daarom tref je hier vandaag de vertaling aan.

Jing schrijft:

Ik heb een gemakkelijke tutorial voor jullie gemaakt, om rustig te lezen en na te doen in het weekend. 
Zodat je lekker creatief kunt zijn, terwijl je misschien naar de WK schaatsen in Moskou kijkt. Ik doe dat wel, want ik ben eindelijk een keer thuis als er schaatswedstrijden zijn. We gaan iets doen, dat velen van ons als kind al deden.
Doodelen
Mijn schriften en agenda's stonden vol met krulletjes, bloemetjes, swirls en wat niet meer. Ik doe dat trouwens nog steeds als ik aan de telefoon zit,ik kladder alles vol. Moet soms opletten dat niet doodel op belangrijk papierwerk.
Doodels zijn simpele tekeningetjes, soms met een betekenis die jij alleen kent. 
Dus, neem een kop koffie of thee en ga aan het doodelen.

Voor het doodelen op Copic Kleurwerk adviseren wij de multiliners van Copic , die zijn er in 
verschillende diktes, soorten en kleuren.
 

maak simpele kringetjes, voeg die toe aan een reeds gekleurd plaatje.



Laat de afbeelding na het kleuren even drogen, begin dan te doodelen...


teken swirlscirkeltjes,  of iets anders kleins, wat jij maar wilt

maak ze klein, groot, of middelmatig 


maak wat puintjes, veel puntjes , klein en groot. maak ze verschillend.
   
gewaagd of vrolijk, versier het mooi


geniet je ervan?
er zijn regels.... doe gewoon waar je zin aanhebt



mooie kleine Anna
Stampavie – Penny Johnson Collection
haar – E59, E53, E50 / E99, E97, E09 / W3
huid- E000,E00, E11, BV00
hoed- YG0000,YG00,YG95,YG97,YG99,W3
sjaal– V0000,V000,V06,V04,V17,V99
tekst  (Rhonna Designs Kiss Me Collection)

Easy Peasy …
Happy Weekend … doodlers!


www.jingvanopstal.com





Hallo, hier een voorbeeld dat ik noodgedwongen heb gemaakt. Tijdens het kleuren was mijn RV 55 marker leeg en kreeg ik lelijke vlekken op het onderste flapje van haar jurk. Ik wilde haar opnieuw gaan kleuren, maar dacht toen aan deze techniek. Dus heb ik mijn multiliner 0,3 mm gepakt en op alle roze delen kringetjes gedoodeld.






Mooie oplossing voor een kleurprobleem.
groet Diny

11 opmerkingen:

marijke zei

wat leuk zeg

Lia zei

Ontzettend leuk,
groetjes Lia

leonenkarin.blogspot.com zei

Het is inderdaad zo dat je ongemerkt overal wel een krabbeltje achterlaat. Nooit geweten dat dat doodlen heet ;P Leuk woord trouwens! En een hele mooie kaart! Helaas heb ik nog geen markers maar mooi zijn ze zeker!!

Groetjes, Karin

Folkje zei

Oh wat leuk, ziet er gelijk heel anders uit.

Folkje

Tinie zei

Ik had het al gezien op het europa blog en wil het toch eens uitproberen, het geeft een leuk effect!!

Groetjes Tinie

Frouwkje zei

Grappig dat doodelen. Leuk idee!
En een prima oplossing voor je kleurwerk Diny!!
Liefs, Frouwkje

Marian zei

Wat slim en leuk en je kan er zeker problemen mee oplossen.
Prachtig kleurwerk
Groetjes

Hetty zei

Wat een leuk idee! Vooral in de jurk vind ik het erg mooi.

Unknown zei

diny
je denk ook aan alles , waar we er niet aandenken
bedankt voor de tips
het is heel mooi
veel liefs van marcelline

Archana Joshi zei

So beautiful. Thanks for the tutorial. I love coloring and you are doing such a wonderful job with your copic markers.

СВЕТЛАНА zei

Очень-очень красиво!
Спасибо большое за урок, может когда-либо пригодится, так как в данный момент у меня нет промаркеров и я пользуюсь акварельными карандашами!