NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 16 december 2015

Let it snow

Hallo lieve Copicvrienden en Blogbezoekers

Ik ben 1 van de 3 nieuwe DT leden en vindt het super dat ik jullie mijn creaties mag laten zien.

Ik zal mezelf nog even voorstellen.
Ik heet Juanita, ben in 1970 in Nederland geboren en woon sinds 1991 in Zwitserland.
Tekenen en schilderen deed ik al toen ik nog in de kinderschoenen stond.
In 2011 heeft mijn zus mij laten zien hoe mooi je met Copics kan kleuren en sindsdien kan ik er niet meer vanaf blijven. En ik blijf maar nieuwe kopen tot ik ze allemaal heb.

Nu laat ik jullie mijn eerste kaart zien.
Omdat mijn moeder zo gek op blauw is, heb ik deze kleur genomen.
Deze stempel heb ik uitgezocht omdat het eigenlijk winter is, ook al lijkt het er niet erg op, van mij mag het wel eens lekker gaan sneeuwen.
Ik heb met Stazon Blue Hawai de stempel afdruk op blauw karton gemaakt, ik vindt dat weer eens wat anders als op wit papier. 
De stempel is van Crafts and me en heet Catching Snowflakes.


Ik ben met de huid begonnen, dat doe ik eigenlijk altijd zo, en nu was het nog belangrijker omdat de kleuren natuurlijk anders reageren als op een witte achtergrond.
Ik ben bij alle kleuren met de lichtste kleur begonnen en daarna naar de donkere kleuren gegaan.
De bonte kraag van de mantel heb ik gestippelt met dezelfde kleuren als die in de mantel zelf zitten.
De Copics die ik gebruikt heb zijn:
Huid: E41 - E11 - E13 - E15
Sneeuw: B91- B000- B12 
Bomen: E71 - E74 - E 77
Lucht: B000 - B00 - B32
Mantel: BG01 - BG02 - BG05 - BG07 - BG09 - C5
Jurk: B000 - BG01 - BG02
Lippen en nagels: RV13 - RV17
Haar: E41 - E35 - E49 - YR24 en dan nog de Multiliner 0.1 Sepia en de BS Sepia
De highlights van de sneeuw heb ik met een wit zacht kleurpotlood gedaan.
En de vallende sneeuw heb ik met Copics Opaque White gemaakt.
Verder dan nog de nodige bloemen, lintjes en malletjes en klaar is mijn eerste kaart om jullie te laten zien.
Ik hoop dat jullie mijn eerste kaart leuk vinden en gauw weer langskomen om een kijkje te nemen op dit blog. 

Liefs Juanita

2 opmerkingen:

Diny Sprakel zei

Wat een mooie kaart. Welkom hier Groet Diny

wies zei

schat, ik vind je kaart heel erg mooi, goed gedaan,
als je niet weet waar je het naar toe moet sturen, ik hou mijn aanbevolen, gnif gnif, liefs en kusjes mam.