NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 20 december 2015

Een extra dimensie aan je gekleurde afdrukjes.

Hallo allemaal,

En dan is het mijn beurt om een tutorial te maken voor jullie.
Nou dat viel me niet mee. Ik heb hier op het blog de vele tutorials bekeken en er staan er al zo veel!!
En opeens terwijl ik aan een afdrukje bezig ben, bedenk ik me opeens dat dit er nog niet bij staat.
Soms gebruik ik Mod Podge Dimensional Magic om bepaalde gedeelten extra te accentueren.



Zoals je op dit afdrukje van Saturated Canary ziet, heeft ze een doorzichtig rokje aan en vleugels.
Deze wil ik extra accentueren en dat kan heel mooi met dit spulletje.
Je spuit door de kleine opening het goedje op het gedeelte dat je wilt en met het puntje kan je dan een beetje inkleuren. Het geeft een mooie glazende laklaag erover. Dit heb ik ook met de vleugel gedaan.
Het moeilijke aan dit verhaal is niet het doen, maar het goed fotograferen om jullie het effect te laten zien,

Ik zal hieronder nog een aantal voorbeelden naast elkaar zetten.

 

Bij deze crazy Bird van Katzelkraft kun je goed zien dat ik de ogen, de hoed en de snavel ermee bewerkt heb.

 

Hier heb ik het oog alleen gedaan.


Bij dit laatste afdrukje heb ik nog iets extra's gedaan.


Direct nadat ik de Mod Podge op de vleugel en het rokje had gedaan, heb ik er glitters op gestrooid.
Natuurlijk valt er ook het een en ander naast, maar laat maar gewoon liggen. Als het droog is, kan je het er zo afkloppen.


Dan is dit het eindresultaat. 


Hier het zelfde afdrukje maar dan zonder de glitters. Hier kun je goed zien waar ik de Mod Podge heb aangebracht. En het mooie is dat de kleuren eronder niet veranderen. Ze verkleuren niet.

Ik hoop jullie hier een leuke tip mee gegeven te hebben.
Tot de volgende keer.


1 opmerking:

Juanita zei

Hele mooie effekten kan je daar mee maken zeg! Heel mooi Marianne