NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 21 december 2015

De mooiste tijd van het jaar

Hallo lieve Copic fans,


Mijn laatste post voor dit jaar. De volgende wordt pas weer in 2016. En omdat het toch nog voor de kerst is, dacht ik ik doe nog maar een kerst kaartje ^.^ gewoon nog 1 om het af te leren en mijn voorraad voor volgend jaar alvast te beginnen.
Ik heb deze dan ook zitten maken met kerstliedjes op de achtergrond, maar helaas ook met 13ºC buiten. Het is nog niet echt winter als je het mij vraagt. Maar ach, dat mag de pret niet drukken en gaan we gewoon nog even verder met de kerstkaartjes.

Voor dit kaartje heb ik gekozen voor een Magnolia uit de "A Lovely Christmas" serie genaamd Tilda with Little Snowy. Is het geen schatje?


Om bij de gele kleur wat extra schaduw te krijgen heb ik er een grijs tint bij gebruikt. Zoals ik al eerder in een tutorial heb gezegd, is het best lastig om in lichtere kleuren schaduwen te creëren. Voor het geel heb ik de volgende kleuren dan gebruikt: Y21-Y23-YR21 en C4 voor de schaduwen.

 Het bont heb ik gecreëerd met de stippel techniek op de plekjes die aangegeven staan op de afbeelding. Daarvoor heb ik de kleuren W00-W1-W3 gebruikt met als eindstap de blender erover heen om het wat te verzachten. Om schaduw te creëren bij Snowy (de sneeuwpop) heb ik gewerkt met de ijsblauwe BG kleuren: BG0000-BG000-BG01.

Het haar heb ik gekleurd met E30-E31-E55-E57 en voor de huid heb ik E000-E00-E11-E04 gebruikt.

Om haar niet in het luchtledige te laten zweven heb ik haar een ondergrond gegeven met: W00-W1-W3-W5.


Het achtergrond papier dat ik heb gebruikt is van Krolowa Sniegu: SnowQueen dat ik tegen kwam bij mijn hobbywinkel. De rand met sneeuwvlokken is gemaakt met een stans van Marianne Design en de losse kerst sterretjes zijn gemaakt met een Floral Pons. Het zakje dat achter het plaatje zit en de label zijn van MFT. Het tekststempeltje dat ik heb gebruikt is van Studio Light: Winter Memories.


Dit was voor dit jaar de laatste kerst kaarten die ik gemaakt heb hihi en ga nu weer verder met andere leuke kaarten. Ik hoop dat jullie weer een beetje hebben genoten.  Ik wens jullie bij deze alvast hele fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en vooral creatief 2016 toe. Tot volgend jaar!!






2 opmerkingen:

Juanita zei

Wat een schatje Alexandra!

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Juanita ^.^

lieve groetjes Alexandra