NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 20 juli 2014

tutorial: opbergen van je markers

Hoi allemaal,
Vandaag van mij een eenvoudige tutorial, over het opbergen van je Copicmarkers.
Als je net begint met het sparen van de markers, dan zijn deze etuis heel handig:
copic wallet
Je kunt hier een hoop markers in kwijt, tussen de 36 en 72.
Maar als je meer markers hebt, gaat het in verschillende etuis en moet je meer zoeken.
Nog een ander idee, dit vond ik op Pinterest.
Hier zie je de Copics in bakjes, dat heb ik ook een poosje gedaan. Ook dat is handig, zolang je nog niet al teveel markers hebt.
copics in bakjes

Zelf was ik op zoek naar een systeem waarbij ik snel alle kleuren kan vinden, en het liefst alles bij elkaar heb.
copics tas

Dit is de Copic Carrying Case van DT-maatje Alexandra.
Die zou ik op zeker moment ook heel graag kopen!
Ik spaar nu voor de hele serie markers en daarna ga ik voor deze mooie case.
Het grote voordeel van deze koffer is dat ie overal mee naartoe kan.
Ook zitten de kleuren in mandjes bij elkaar. Die kun je dan ook op tafel zetten en makkelijk de kleurgroep zoeken die je nodig hebt.
En een groot voordeel is, dat je alle markers erin kwijt kan.
copics kastje

Een ander DT-maatje, Astrid, heeft dit mooie kastje gemaakt. Daar kun je een tutorial van vinden, van vorig jaar.
Ook hier heb je prachtig alle kleuren en markers bij elkaar en kun je alles makkelijk vinden.

Zelf ben ik op Pinterest gaan zoeken naar een tussenoplossing.
Ik wilde graag iets wat ik mee kan nemen, en waar alle markers overzichtelijk bij elkaar zitten.

Bij Diane K. Ryan vond ik het volgende idee:
koffer 1

Een stevige koffer bedoeld voor c.d.'s, omgebouwd tot Copic-koffer.
Dat ben ik ook gaan doen, omdat mijn man nog twee ongebruikte c.d.-koffers op zolder had staan!
Hier zie je de binnenkant:
koffer 2

De markers hangen in de c.d.-hoesjes, en zijn dus makkelijk te vinden.
koffer 4

Hier zie je wat ik bedoel. Ik heb de kleurfamilies gesorteerd. Ook heb ik bij de Copic Ciao markers een klein stickertje op de dop geplakt, met het nummer erop. Zo kun je sneller zoeken.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn tutorial hebben, veel opberg- en kleurplezier weer!
Groetjes van Dieke.

Geen opmerkingen: