NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 27 juli 2014

Rood, roder, roodst....kleine tutorial over verschillende kleuren rood!


Goedemorgen allemaal,

Het is alweer zondag, de weken vliegen om! Hier in het noorden hebben de scholen alweer 3 weken vakantie, dus we zitten op de helft. Maar dat is natuurlijk niet wat ik jullie kom vertellen:-)

Dat het zondag is betekent hier op het blog dat er bijna altijd een tutorial op het programma staat.

Rood!!! 

Dat is voor mij de schrik qua kleur van de copic markers, het is en blijft een lastige kleur om te blenden. En helemaal als je er nog niet zo heel veel markers bezit en dus voor je gevoel net niet de goede kleuren hebt om een mooie combinatie te maken.

Ik probeer jullie te laten zien dat er heel veel mogelijk is met de R nummers in combinatie met E, RV en T nummers.

Ik heb zes keer een bloem uit een stempel van IndigoBlu – Blazing Poppies geknipt en met verschillende markers ingekleurd.

Voor bloem 1 heb ik alléén maar R nummers gebruikt.
R14, R27, R46 en R59



Voor bloem 2 heb ik twee E nummers erbij gedaan en zoals jullie zien wordt ook dit een mooie rode bloem.
R14, R24, E7 en E19



Bij bloem 3 heb ik voor de donkerste kleur de RV99 gebruikt.
R37, R39, R59 en RV99



Bloem 4 zit 1 E kleur bij en ook dit resulteert in een mooie rode kleur.
R32, R35, R37 en E17


Bij de vijfde bloem heb ik twee lage rode nummers gecombineerd met de E57 en een donkere R nummer.
R8, R17, E57 en R59



Last but not least, bloem zes, de favoriete rood combinatie van Diny! In deze reeks zie je zelfs maar 1 copic marker uit de rode reeks en ook dit wordt een hele mooie kleur rood!
T5, E19, E7 en R24



Mijn favoriet is nummer twee, drie en zes. Twee is een hele mooie heldere kleur rood die eindeloos te gebruiken is. En drie en zes zijn diep rood van kleur, ideaal om straks weer op je kerstkaarten toe te passen!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie favoriete rood combinatie… Laat het hier onder in je reactie weten en dan ga ik deze zeker proberen! Ik hoop natuurlijk dat jullie iets aan deze tutorial hebben gehad. Pak een stuk papier en ga gewoon eens oefenen met allerlei combinatie’s en dan heb ook jij vanzelf een favoriete rood combinatie die het makkelijkst weg kleurt!

Wat ik nu met deze ingekleurde bloemen ga doen zien jullie op één van mijn volgende kaarten terug! Daar moet ikzelf ook nog even over brain stormen namelijk:-)

Voor nu wens ik jullie een hele fijne zondag en tot de volgende keer!


5 opmerkingen:

Unknown zei

Mijn favorieten zijn 3 en 6 mooie warme kleuren, andere zijn ook mooi en zal ik zeker ook uit proberen maar 3 en 6 als eerste.
Dank je Mieke voor de kleuren tips.
Gretjes Thea

Blankina zei

Wat een handige voorbeelden van de rood kleuren , ga hem meteen pinnen!
Bedankt,
LG Blankina

Aletta zei

Bedankt... ga de kleuremcombi gelijk opslaan.... GroetjesAletta

Juanita zei

ze zijn allemaal mooi, maar nr. 3 en 6 vindt ik het mooist.
dankjewel voor het delen.
liefs juanita

Margreet zei

Wat een prachtige bloemen, bedankt voor je tips
Groetjes Margreet