NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 23 februari 2014

Tutorial: Stempelen en kleuren op stof

Goedemorgen allemaal,

Een tijdje terug zag ik op het blog van Copic Marker Europe een leuke tutorial voorbij komen van het stempelen en inkleuren van een afdrukje op een rompertje. Een paar weken geleden was mijn vriendin uitgeteld van haar derde dochtertje, dus voor mij de gelegenheid dit ook eens te proberen.

Ik heb zo duidelijk mogelijk geprobeerd het stempelen en inkleuren uit te leggen d.m.v. een serie foto’s. Ga er rustig voor zitten, want er komt een hele lange reeks voorbij!

Komt ie…

Gebruikte materialen:
Witte romper ( wel eerst gewassen)
Stempels naar keus
Memento inkt - zwart
Stamp-a-ma-jig van Inkadinkado
Een stuk karton om in de romper te leggen iv.vm. doordrukken.


Met de Stamp-a-ma-jig kun je heel nauwkeurig de plek van de stempel bepalen, met name als je stempels met elkaar wilt combineren. Ik stempel eerst Tilda van Magnolia op het rompertje, jullie zien op één van de volgende foto waarom.


Dan ga ik nu de juiste plek van de maan bepalen, want ik wil haar daarop gaan laten zitten. Eerst maak ik een masker van Tilda zodat ik haar op het rompertje kan gaan afplakken, ik wil immers niet de lijnen van de maan door Tilda heen hebben.



 Daarna stempel ik de maan op de transparante sheet die bij de stamp-a-ma-jig wordt geleverd.
Nu ga ik net zo lang schuiven met de sheet tot dat ik denk dat ze er op haar allermooist op zit:-) 
Het is wel spannend, want verkeerd stempelen en je kunt  het rompertje gebruiken als poetsdoek...lol

Zet de Stamp-a-ma-jig exact tegen de hoek van de transparante sheet, stevig vasthouden en de transparante sheet weghalen. Inkt de stempel en houd de stempel tegen de hoek van de Stamp-a-ma-jig. Deze is nu precies daar waar jij wil!


Als je nu de masker die je over Tilda hebt geplakt weg haalt dan zie je het volgende resultaat!

Dan kan nu het inkleur festijn beginnen:


De gebruikte copic markers voor de huid zijn E000, E00, E11 en E13


De gebruikte copic markers voor de kleren zijn: R81, R83 en R85


De gebruikte copic markers voor de haren zijn E43, E44 en E47


Gebruikte copic markers voor de maan zijn Y000, Y00, Y11 en Y15
en de kroon is gekleurd met YR12, YR21 en YR01

Na het maken van de foto's besefte ik dat ik de kleine vlinderstjes vergeten was in te kleuren, die zijn in roze en geel gedaan.


Zo ziet het rompertje er aan het einde uit en ik vind het resultaat verbluffend mooi! 

Ik heb het rompertje in handwarm water gelegd met een klein beetje wasmiddel erbij en het
afdrukje bleef gewoon om zijn plek:-)

Ik raad niet aan om het in de kookwas te gooien. Niet omdat dat niet kan, maar puur omdat ik dat niet uitgeprobeerd heb...haha! Mijn vriendin hangt hem op de babykamer en zo weet ik zeker dat ze er heel lang van zal genieten!


Ik hoop de het zo allemaal een beetje duidelijk is geworden en dat het bij jullie ook begint te kriebelen.
Ik heb een rompertje gebruikt, maar andere kleding als een t-shirt e.d. is natuurlijk ook mogelijk!

Zijn er vragen stel ze gerust en hebben jullie nog ideetjes voor een volgende workshop dan hoor ik ze graag!

Voor nu een hele fijne zondag en tot de volgende keer!

















7 opmerkingen:

rian zei

super leuk dit rompertje.
en een duidelijke uitleg.
misschien eens een keer proberen.
groetjes rian

Unknown zei

Ziet er mooi uit. In de wasmachine wassen is bij mij niet gelukt, na een paar keer wassen waren de Copics verdwenen, dus ophangen is een goed idee.
Groetjes Saskia

Marit zei

Wow... Schitterend geworden!! Die is te mooi om aan te trekken. :)
En een duidelijke uitleg. Dank je wel.

Liefs Marit

Monique zei

Wat een duidelijke uitleg zeg!
Het is een schitterend rompje geworden hoor!
Ook heel knap ingekleurd!
Ben fan hoor!
groetjes

Marian zei

Wat mooi gedaan en je uitleg super
Bedankt.
En wat een persoonlijk cadootje Prachtig
Groet

Thea zei

Hoi Mieke, ik had van je gehoord dat je dit had gemaakt. Kan alleen maar zeggen wat een prachtig kadootje en zo supergoed gelukt. Een dik compliment!!

Liefs Thea

Unknown zei

Wat een gaaf cadeau is dit!