NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 7 februari 2014

Masks en airbrushing


Hallo, 
we kregen een vraag over het airbrushen met Copics, hoe of je dat deed. Ik heb zelf afgelopen september daaraan uitvoerig aandacht besteed in deze blogpost wil je dus wat meer informatie dan kun je even terugkijken. 

Vandaag over een week ben ik, op de Noor! Vriendinnendag, hiermee de hele dag een demonstratie aan het geven en kunnen de deelnemers tijdens de workshop er zelf mee werken. Heb je een toegangsbewijs dan zie ik graag aan mijn demotafel. 
Kom je niet naar Waspik dan is de volgende gelegenheid de Demodagen van Doeading op 28 februari, en 1 maart in Hotel Atlas in Spijkenisse. Als je komt en ik heb de kans, dan maak ik een leuk kaartje/labeltje voor je 



Bij deze kaart heb ik de achtergrond eerst met wat zachtgroen en geel  gespoten, ik heb even geen kleurnummers paraat.
Daarna in mijn bak met maskers van Dutch Doobadoo gedoken en er drie uitgezocht. Deze drie na elkaar er op gelegd en erdoor heen gespoten met oranje en groen. 
p.s. ik laat de masks vuil, het is geen doen om ze schoon te maken, het kost meer aan alcohol dan dat een mask kost. Voor het airbrushen houd ik enkele maskers apart.

De drie pluizenbollen, zo noem ik die bloemen, zijn  van IndigoBlu, ik heb ze met Memento gestempeld.
IndigoBlu is een merk dat ook nu in de Nederlands hobbywinkels, waar ik graag kom en shop te koop is. Deze stempel kan ik goed gebruiken voor mijn fleurige vogeltjes, van Jofy, ik zet ze in de bollen.


De golvende rand aan de onderkant, tekende ik uit de hand, met opzet wat golvend, de vlakjes zijn gekleurd met de Molotow markers. Die heb ik ook gebruikt voor allerlei accenten op de kaart.
 De vogeltjes van Jofy heb ik op een restje papier gestempeld en gekleurd met mijn Copics, daarna uitgeknipt en met witte lijm opgeplakt (geen doorzichtige die tast de Copic inkt aan).


Voor sterren van DD Cardboard Art gebruikte ik weer mijn airbrush en zwarte Molotow, deze geven net wat diepte aan de kaart. 
Het bewerkte vierkant heb ik op zwart gemat en toen op een dubbele kaart gezet.


Ik hoop jullie op een van mijn Copic demo's te zien.

p.s. Morgen ben ik in mijn  vertrouwde Twentse land, of eigenlijk is het Salland.
Samen met veel Noor!meiden hebben we daar een grote Demodag bij Hobbyvision. Ik laat soortgelijks daar zien, maar dan gebruik ik mijn PanPastels. Nieuwsgierig ? Kom kijken.
Groet Diny


3 opmerkingen:

corryskaart zei

hoi diny
wat ziet dit er geweldig leuk/mooi en vrolijk van kleuren uit! echt super! groetjes corry

Marian zei

Wat ziet dit er voorjaarsachtig uit, wordt je vrolijk van prachtig
Groetjes

Unknown zei

Mooi hoor Diny!