NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 26 februari 2014

Silhouettes, airbrush en Spritzer

Hallo, 
deze maand komen er twee vrouwenhoofden uit in de serie Silhouette stempels van Noor!design. Dit soort stempels zoek ik nu net voor mijn geairbrushde achtergronden. 

Voor degene waarbij de aanschaf van een compressor met airgrip (nog) te kostbaar is, komt er binnenkort de Spritzer van Tin Holtz in de handel. Ik denk half maart dat deze er is.
Hij heeft deze zo laten maken dat er ook Copics ingezet kunnen worden, we kregen een privé demo van hem in Frankfurt, daar gebruikte hij zowel de Sketch als de Ciao marker. Met deze tool, een soort blaasbalgje kun je ook inkt spuiten uit je marker op de achtergrond. Tim heeft me verzekerd dat het echt geen vervanger is voor de airbrush, maar een leuke tool voor het brushen van kleine deeltjes. Het resultaat zal anders zijn,maar lijkt er wel  een beetje op (volgens de meester)


Het fijnste gaat het toch met een airbrush, op de Demodagen van Doeading in hotel Atlas laat ik het jullie graag zien. 
Ik nam een wit stuk redelijk glad papier van 14 bij 14 cm. Voor de achtergrond gebruikte ik het Diamond masker van DDBD. Eerst spoot ik met R00 een dun laagje roze op het papier. Toen heb ik met het Diamond Mask erop gelegd en ben vanuit de linkerhoek blauw B39 door het masker gaan spuiten, in het midden heel weinig inkt, in de rechteronderhoek begonnen met R59 ook hier meer in de hoeken en minder naar het midden toe. Waar de twee kleuren in elkaar overlopen ontstaat paars.
Wil je precies zien hoe dit airbrushen gaat, hop dan even naar de tutorial van Miranda op het CME blog.


De stempel heb ik afdrukt met Memento en ingekleurd met mijn Copics.
aan de randen heb ik met een zwarte Mutliliner een rand getekend en de blokjes met een zwarte en witte Molotow ingekleurd. Voor de decoratie stanste ik uit glad metallic karton enkele veren met een Noorstans en plakte daarop mijn bloemen en andere frutsels. 


Om het vrouwenhoofd van de achtergrond omhoog te halen stanste ik met zwart een Noor-ovaal uit en plakte dat op de achtergrond, daarop het gekleurde vrouwenhoofd met foamtape erachter.

voor het kleuren gebruikte ik:
huid E000-00-11-13
groen YG00-03-17
rood R00-24-37-59
Blauw B02-04-06

Deze en veel meer projecten kun je bewonderen op de Demodagen, die op vrijdag a.s. al beginnen.
Wie weet tot dan,
groeten Diny

p.s. in April hebben we nog een keer alle Copiccurssen gepland staan bij Doeading, daarna houden we zomer reces. (hoor het mezelf al zeggen). Wil je nog een cursus van me volgen dit voorjaar, schrijf je daar dan in.



Geen opmerkingen: