NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 7 december 2014

Kinderkaart Het Zandkasteel

Hallo Copic liefhebbers,

Hebben jullie allemaal een leuke Sinterklaas gehad? Ik vind dit altijd een erg leuk feest om met mijn gezin te vieren. Ik heb nog 1 gelovige en 2 oudere kinderen die het fantastisch vinden om dit mee te spelen. Super leuk om te zien hoe de jongste zich nog vol overgave inspant op Sinterklaas knutseltjes. Wat ze ook heel erg leuk vindt: haar superhelden van televisie: Dora, Het Zandkasteel, en nog veel meer van dit soort figuurtjes. Veel kinderen vinden het leuk om een kaart met hun tv-held te krijgen. 

Maar hoe doe je dat als je daar geen stempels van hebt?
Daar gaat deze tutorial over....


En dan kan dus het inkleuren gaan beginnen... Gelukkig is de meeste inkt van cartridges die in printers / kopieerapparaten zitten geschikt voor gebruik met Copic markers.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat de kleuren die ik gebruikt heb niet echt mijn keuze zouden zijn.... Zeker niet voor de gezichten! Ik heb geprobeerd de werkelijke kleuren van de poppetjes zo dicht mogelijk te benaderen..... En dit zijn de gebruikte markers:



Voor het meisje Sassa: E55 voor het gezicht. Voor de kleding: RV14/RV10, V22, BV02, V06, Y00/Y28. Voor de haren: R05/R08 en R29

Voor de jongen Toto: E41/E42 voor het gezicht. Voor de trui: Y21, B24 en B18. Broek; B97 en B93. Voor de haren: R02/R05 en R08. Schoenen: Y13, Y35 en Y26.

Voor de koning Koos: E41 en E42 voor het gezicht. Haren: R02, R05 en R08. Broek: E42 en trui: BV04. De kroon: T0, T2 en T3. Schoenen: Y26 en B34.

De vlaggetjes bovenin de kaart zijn van de "feestlap" van The Stamping Cottage. Als je er een vlaggenstok bij tekent kun je op een echt stoffen vlaggetje de naam van de jarige er nog op zetten om het nog persoonlijker te maken! De kaart op maat gesneden en op rood cardstock gemat. En dit is dan het resultaat:
Welk kind maak je daar nou niet blij mee? Hopelijk heb ik jullie op wat leuke ideetjes gebracht om kinderkaarten te maken. Als dat zo is of als je nog vragen hebt, laat dan een berichtje achter. Hopelijk tot de volgende keer!

Creatieve groetjes van Marielle Weichert



1 opmerking: