NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 13 mei 2016

Paradijsvogelbloem

Hallo copicfan's

Ik ben weer aan de beurt!

Vandaag opgestaan en wat een super weer zeg!
 De zon schijnt naar binnen, en buiten een mooie heldere blauwe hemel, fantastisch!

Dus wordt mijn blogbericht niet zo lang, zo lekker naar buiten en de natuur tekenen. 

Ik vindt het dus wel passend om jullie iets uit de natuur te laten zien.
Een paradijsvogelbloem heb ik getekent, of ook wel Strelitzia genoemt.


Als jullie mijn tekening zelf ook willen kleuren, geef ik hem graag natuurlijk, gewoon even vragen.


Terwijl ik lekker bezig was, viel er plotseling een druppel uit mijn Marker, maar gelukkig kon ik hem nog redden! Waarschijnlijk heb ik hem te veel gevuld.
Ik had echt geen zin om opnieuw te beginnen, dus heb ik met de blender eerst maar alles wat buiten de bloem zat, terug de bloem ingeduwd.
Daarna ben ik gewoon met donker groene Copics erover heen gegaan.


Dit is het dan geworden. Niks meer van te zien.


Nadat ik klaar was, heb ik een kopie gemaakt en de bloem uitgeknipt.
Die heb ik dan als sjabloon gebruikt en kon dan de achtergrond airbrushen. 


Dit is de kaart geworden en dit zijn de kleuren die ik gebruikt heb:

De achtergrond: G00
De stengel waar de bloem uitkomt: G00 - G02 -YG41 - YG45 - BV20 - BV23 - BV11
E74 - E71 - Y26 - RV13 - R37 - R11 - R20 - R00 wel veel kleuren he, maar er zitten echt rood,
roze, violet en groen tonen in.
Het oranje van de bloem: YR09 - YR14 - YR21 - Y17 - Y23 - Y38
Het paars  van de bloem: BV0000 - BV00 - BV01 - BV02 - BV04 - BV08
En met een witte gelpen nog de highlights gedaan.

Omdat ik natuurlijk nu een sjabloon van de bloem heb, heb ik er nog een kaartje mee gemaakt.



Ik hoop dat jullie ze mooi vinden, en dus niet gelijk opgeven als er eens iets mis gaat.

Een prettige dag allemaal en bedankt voor het langskomen!




 

2 opmerkingen:

nettie53 zei

Prachtig kaartje!
Kan ik de bloem ook krijgen? Dan ga ik het ook eens proberen.
Groetjes,
Nettie
nettietrouw@hotmail.com

Juanita zei

Natuurlijk Nettie, ik zal hem zo gauw als mogelijk sturen. Prettige pinksteren.
Liefs Juanita