NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 22 mei 2017

Spelen met je Copic Marker Refills




Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie een hele leuke, simpele en snelle manier laten zien om kaartjes te maken met de Copic Various Ink, Activator en een paar velletjes fotopapier. 
Ik heb van dat laatste nog best veel liggen en doe er verder nooit meer wat mee. Dus mooie gelegenheid om eens lekker wat uit te proberen!

Ik vind het heerlijk om uren te kleuren aan een afdrukje, maar soms door gebrek aan tijd of andere redenen kom je daar niet altijd aan toe. Een paar snelle kaarten zijn dan een uitkomst vind ik!


Op de foto's zie je hoe ik kleur voor kleur wat inkt op mijn craftsheet heb aangebracht.
Dat hoeft helemaal niet nauwkeurig te worden gedaan en je bent ook echt niet veel inkt nodig.
Eerst heb ik wat van de BG10 gebruikt en daarna de RV91.


Vervolgens heb ik nog wat van de B91 en de BG72 aangebracht. Met de donkerste kleur ben ik wat zuiniger geweest, omdat ik bang was dat het anders te donker werd.
Met de Activator heb ik de aangebrachte inkt wat nat gespoten en vervolgens heb ik er een stukje glossy fotopapier met de glimmende kant naar beneden ingelegd.

Ik zag dat er nog genoeg inkt was achtergebleven op mijn craftsheet en heb nogmaals wat Activator aangebracht en er een tweede stuk papier ingelegd.


Het resultaat van het tweede stuk papier is een stukje lichter, maar niet minder mooi vind ik!

Vergeet nu niet om je craftsheet goed schoon te maken. Dit kun je gewoon doen door wat Activator op een stukje keukenrol te spuiten en goed je craftsheet af te nemen.


Hier nog een foto van dichtbij...mooie explosieve kleuren. Vind je ook niet? Je ziet mooi hoe de druppels inkt 'uit elkaar spatten' door de Activator.

Ik heb er een leuk setje kaarten van gemaakt met het thema Vlinders!


De stempels die ik heb gebruikt zijn o.a. van Crealies, My Favorite Things, Urban Stamps en Marianne Design.
Met een zwarte Multiliner van Copic Marker heb ik zelf de zwarte lijntjes getekend.



Ik wens jullie een hele fijne dag toe!
Bedankt voor het langskomen en graag tot de volgende keer!




Geen opmerkingen: