NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 28 mei 2017

Hoe maak je bergen met Copics

Hallo Copic lovers

Vandaag is er weer een bericht met Copics van mij (Juanita) te zien.
Hier in Zwitserland hebben we natuurlijk super mooie alpen,
 dus wilde ik mij daar eens aan wagen.


Nadat ik de bergen met potlood getekend heb, 
ben ik met de beitel punt van B32 begonnen.
Ik heb lijnen van de top van de bergen naar de onderkant van de bergen gemaakt.
Geen mooie lijnen maken, een beetje heen en weer bewegen tijdens het naar beneden trekken.


Met C2 heb ik hetzelfde aan de andere kant van de bergen gedaan.


Met C6 hab ik dan wat donkere schaduwplekken aangegeven.
 Ik heb nu de brush punt van de marker gebruikt.


Daarna heb ik met C8 de donkerste plekken gemaakt.
Werk iedere keer van de bergtop naar beneden.



De zonnige kant van de bergen heb ik verder bewerkt met C1, C2, B45 en B0000
Met C4 heb ik dan fijne lijntjes bewegend naar beneden getrokken.
Aan de schaduwkant ben  ik ook met C4 verder gegaan.


Met C4 heb ik de rechterkant wat meer diepte gegeven
en met C6 de lijntjes nog wat donkerder gemaakt.
Aan de donkere kant van de bergen ben ik met C6, C4 en C2 verder gegaan
 om het meer één geheel te maken.
Ik heb het niet mooi met elkaar geblend omdat ik een ruig effect wilde hebben.


Dan nog een beetje met B45 in het donkere gedeelte zodat het er niet alleen maar grijs uitziet.
Met C8 heb ik dan ook nog donkere lijntjes aan de schaduwkant gemaakt


De adelaar digi heb ik op animalstown.com gevonden en heb hem met deze Copics gekleurd.
E71, E74, E77, E79, E27, E29, E47 E57, 
Kop en staart:  E81, B000, W3
Snavel: YR15, YR27


Hier nog eens de kleuren die voor de bergen gebruikt heb:
C1, C2, C4, C6, C8, B32, B45, B0000

De blauwe lucht heb ik met B91, B93 en B95 gemaakt.

Dit kaartje heb ik ermee gemaakt,
 ik heb het simpel gehouden zodat de kaart niet te veel van de bergen afleid.

Ik heb karton van Papicolor gebruikt,
de lichtblauwe heet Celeste en
en het donkerblauwe heet Aquablauw. 
De adelaar heb ik uitgeknipt en met foam erop geplakt zodat het meer een 3D effekt heeft.


 Ik hoop dat jullie mijn tutorial over bergen maken leuk vinden, 
en tot gauw weer.



Geen opmerkingen: