NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 31 mei 2017

Girl with Lily


Hallo lieve Copic fans,

Vandaag mag ik jullie weer eens verblijden met een post. Ik heb namelijk afgelopen weekend een super mooi kleurboek gekocht. Nu zul je zeggen kleurboek? Ja inderdaad ^.^ en dan wel met de mooie platen van Emmanuelle Colin. Wat een prachtige platen heeft zij zeg. Ik ben helemaal verliefd.

Nu en ik ook helemaal weg van lelies en wat denk je? Heeft ze een schitterende plaat met een meisje met een lelie in haar haar. Die moet ik dan natuurlijk kleuren.


Het papier in het blokje was alleen heel anders dan de Perfect Coloring Paper die ik normaal gebruik, dus het was even proberen wat er kon. Dit is ook de reden dat ik afgeweken ben van mijn normale volgorde van kleuren, namelijk eerst huid, dan haar en dan de rest. Dit keer eerst begonnen met de bloem omdat deze mooie kleine oppervlaktes had en niet in 1 keer een te groot veld. Zo kon ik zien wat het papier deed met blenden, inkt opnemen enz.


Nadat ik door had hoe het papier reageerde op de inkt van de Copics, ben ik begonnen met de huid. Wat een uitdaging was dat zeg. Ik heb eerst de huid in tweeën gedeeld, zodat ik toch in kleinere vlakjes kon werken. Ik ben toen begonnen met het onderste deel. Ik had namelijk bij de bloemen maar 3 kleurtjes gebruikt en voor de huid 5. Dit betekend dus ook meer lagen. Ik moet zeggen het viel me niet helemaal tegen, maar bij de tweede ronde merkte ik dat het papier verzadigd begon te raken. Hoe merk je dit vraag je je af? Dan begint je kleur buiten de lijntjes te vloeien ^.^ toen ik daar achter kwam, heb ik gelijk mijn Colourless Blender gepakt om de inkt terug te duwen binnen de lijntjes. Ik wist wel gelijk waar de grens lag van het papier.

Dan de volgende grote uitdaging...Het haar... Want wat voor kleur geef je eraan. Ik ben even in mijn Copic Kleurboekje gedoken en heb een mooie rood/blonde coupe uitgekozen. Dit waren 4 kleurtjes, dus kon ik iets meer laagjes opbouwen.


De grootste uitdaging van het haar was toch wel de vlecht. want dan moet je wel extra op de schaduwen letten, zodat hij er niet plat uit komt te zien. En natuurlijk ook niet vergeten om de golven van het haar te volgen tijdens het flicken ^.^

 

Toen eenmaal het haar gelukt was zat ik nog met het laatste stukje...de kleine bloemetjes achter in het haar. Want wat voor bloemetjes zijn het...Ik moet eerlijk zeggen ik heb nog steeds geen idee haha. Ik had het idee om de contrasterende kleur van paars/violet te gebruiken en dat zijn de YR kleuren. Deze vond ik echter te veel op het haar lijken, dus heb ik voor de wat meer gele kleuren gekozen.

En ik moet zeggen dames, ik vind ze er wel lekker uitspringen zo.

Ik zal hieronder nog even een lijstje neerzetten met de kleurtjes die ik heb gebruikt.
Huid: E0000-E000-E00-E11-E13
Haar: Y21-YR23-E97-E99
Ogen: YG03-G14-G07
Lelie: RV91-RV93-RV95-E37-E39
Kleine bloemetjes: Y0000-Y000-Y00-Y02-Y26

 Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn blogpost en dat jullie weer lekker aan het kleuren gaan.



1 opmerking:

Magda zei

Prachtig vind ik het !!!!!!!