NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 3 januari 2016

Schilderen met Copic


Hallo copic fan,

Al eerste wens ik je een gelukkig, gezond en creatief 2016, ben altijd aan het experimenteren met van alles om te kleuren en zo ben ik ook op deze manier gekomen. Zelf gebruik ik regelmatig de "Activator" op verschillende manieren in mijn werk echt super product. Op deze manier maak ik diverse achtergronden ben er nog niet aan toe gekomen om een afdrukje in te kleuren maar dat ga ik ook zeker nog een keer proberen.
Het lijkt op werken met water verf of aquarel verf, gebruik het nu zelf het meest voor natuurlijke grote oppervlaken en vind dit mooier dan met de air-brush.


Hier boven een foto van de materialen die ik ga gebruiken, pakjes of een palet om de kleur in te mengen. Diverse kleuren na vullingen ( let wel de kleur word altijd lichter door het mengen ) en natuurlijk de Activator.


Hier boven een vierkant van 15 x 15 cm door midden gestanst met de stans "Grassy Hills van MFT" en nog twee losse stroken ook gestanst. 


Werk op een craft sheet voor het kliederen, heb een pipet om de Activator op te nemen uit het flesje, div kwasten en sponsjes. 


Een paar druppels mengen met 1 druppel inkt.


Dit brengen we op het papier aan met een kwast vrij snel. Je kan het niet heel lang laten staan daar de alcohol dan weer verdampt. Op boven staande heb ik 1 keer de inkt aan gebracht, dit is nog heel licht zo als je ziet.


Het papier is nu nog doordrenkt met vocht maar je kan toch al een twee de laag nogmaals aan brengen. Maakt geen verschil in dit geval met eerste drogen. 


Hier boven zie je op de foto de drie lagen gras in verschillende kleuren groen egaal. Op de onderste rand ben ik met een donkerdere kleur groen vegen aangebracht met een grove kwast op half gedroogd papier, dan vloeit het nog iets weg.


Op de foto hier boven is weer 1 laag aan gebracht.


Op deze foto ben ik de lucht onder vandaan met een sponsje donkerder gaan maken.


Hier laat ik alle delen even goed drogen ( ongeveer 10 min ).


Als laatste de lucht nog iets donkerder gemaakt van onder uit. Voor het gras ben ik met verschillende kleuren groen gaan over elkaar gaan werken zo dat er een levendige structuur ontstaat. 


De achtergrond is klaar en alles op en aan elkaar geplakt, op maat gesneden tot 14 x 14 cm en dan nu de kaart verder afmaken.


Heb gekozen voor de olifantjes uit de set "Adorable Elephants van MFT" deze zijn weer gewoon met de markers gekleurd, zoals je ziet heeft de achtergrond zo een heel speels effect.

Gebruikte kleuren :

Lucht na vulling : B34
Gras na vulling : YG05 - YG23 - YG07 - YG17 - YG25
Olifantjes : N6 - N5 - N4 - N3 - N2 - N1 - R43 - RV42
Rood : R59 - R37 - R24 - R22
Groen : YG17 - YG25 - YG03
Geel : Y26 - Y17 - Y15 - Y13


Hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met dit tutorial en ga er lekker mee aan de slag en ik lees graag wat je er van vind.


5 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een leuke techniek Wenda! Die ga ik zeker een keertje proberen.

Veel liefs,
Renata

Juanita zei

Hartstikke goed zeg! Ook een gelukkig nieuwjaar!
Liefs Juanita

Juanita zei

Hartstikke goed zeg! Ook een gelukkig nieuwjaar!
Liefs Juanita

Cindy zei

Wat gaaf gedaan. Zeker een idee om te onthouden. Groetjes, Cindy

Ellen H. zei

Super leuk ideetje!! Ik vind het top!!