NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 25 maart 2012

Kleuren van embellishments met je copic markers

Hallo weer Copic liefhebbers,

deze keer een tutorial over het kleuren van embellishments.
Ik heb het de vorige keer op het Copic Marker Benelux Blog al gemeld, je kunt ook als je aan het sparen bent voor de airbrush, al heel mooi je bloemetjes en zo kleuren zodat het lijkt alsof het met de airbrush gedaan is.
Ik heb hieronder een aantal voorbeeldjes gemaakt en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat het jullie ertoe aanzet het eens uit te gaan proberen.
Zelf koop ik al mijn bloemetjes en ook andere embellishments zoveel mogelijk in het wit.
Dit doe ik omdat ik dan zelf mijn kleuren kan bepalen zodat ze bij het door mij uitgekozen papier en ingekleurde plaatje passen.
Je maakt het hartje van de bloem in de donkerste kleur.
Dan doordrenk je het bloemetje met blender vloeistof uit de navulling.
Knijp dan de buitenkant van het gehaakte bloemetje naar binnenkant en knijp het even flink aan.
Vouw het bloemetje weer open en je zult zien dat de buitenste rand ook gekleurd is maar dan een tint lichter. Laat goed drogen voor je de bloem gebruikt.
Ik heb hier met de donkerste kleur het randje van het kant gekleurd met de brushtip van de copic marker.
Op de 2e foto zie je dat de lichte kleur op het ruitje gezet is en dat heb ik gedaan met de beitelpunt omdat dit een iets groter oppervlak is.
Roosjes en hier een gardenia kun je een mooi randje geven op de volgende manier.
Je knijpt de bloem aan de bovenkant goed samen en je gaat er met de brushpunt overheen aaien.
Daarna doe je wat blender vloeistof op een wattenstaafje (goed nat) en dat haal je over de gekleurde randjes heen.
                                                     Ook deze weer goed laten drogen.
Het eindresultaat is dat je embellishments hebt in de kleur van jouw designpapier.

Probeer het een en ander uit met de blender vloeistof op de inkt van de copic want deze vloeistof haalt de scherpte van de kleur weg en geeft het een leuke soft/pastel kleur.
Voor wat grotere vlakken gebruik je vaak de beitelpunt en voor bloemetjes of dergelijk pak je de brushpunt.
Dit was het weer voor deze keer en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Mocht je vragen hebben, laat het ons weten .........................
Creatief liefs,


Mary

11 opmerkingen:

Jan zei

Fabulous creations so elegant xx Jan

Brenda zei

Hoi Mary.
wat mooi gedaan. dit is een hele duidelijke uitleg. het resultaat is erg mooi. Groetjes Brenda

Yvonne zei

Super uitleg en hartstikke handig!
liefs Yvonne

Margreet zei

Wat prachtig bedankt voor je uitleg
Groetjes Margreet

Tinie zei

Bloemen en lint doe ik wel eens kleuren met de copics, maar dat van het kant wil ik ook nog eens uitproberen!!

Groetjes Tinie

Gerrittina zei

Goeie tips! Dank je wel.

Gr. GZ

Thea zei

Supertip!

Groetjes Thea

corryskaart zei

heel veel dank voor deze duidelijke uitleg en zeker iets om zelf te gaan proberen
groetjes van corry

Marian zei

Duidelijke uitleg dankjewel hiervoor
Groetjes

Hetty zei

Wat ontzettend leuk dit!! Duidelijke uitleg!

Cathy zei

Bedankt voor de inspiratie en de superduidelijke uitleg!