NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


donderdag 23 maart 2017

Tutorial: Het inkleuren van licht bruine haren met de Copic Markers



Goedemorgen allemaal,

Na een tijdje met 'vakantie' te zijn geweest ben ik weer terug in het Colourstock team en zal ik de komende tijd weer een aantal leuke blogposts voor jullie verzorgen met de Copic Markers.

Ik heb voor vandaag een foto tutorial gemaakt over hoe ik deze dame voorzien heb van licht bruine lokken.


Deze prachtige dame is een digi van Ching-Chou-Kuik. 

Ik begin altijd eerst met het inkleuren van de huid. Daarvoor heb ik deze keer de E0000, E000, E00, E21 en E11 gebruikt.


Daarna zijn de haren aan de beurt. Door middel van stap-voor-stap foto's hoop ik jullie duidelijk te maken hoe ik heb gewerkt.


Op de foto links boven ben ik begonnen met streepjes van de E41.
Daarnaast zie je dat ik daarna kleinere streepjes E42 heb gezet.
Links onder zie je dat ik daar weer met de E41 half over heen ben gegaan.
Met de E43 heb ik dit proces weer herhaald tot ik weer uit kwam bij de E41.

  
Hier boven zie je op de eerste twee foto's de stappen van terug naar de E42 en daarna naar de E41.
Op de onderste twee van de vier zie je dat ik weer een tint donkerder ben gaan werken en dezelfde stappen heb herhaald met de E44. En vanuit daar weer terug heb gewerkt naar de lichtste tint.


Op de onderste twee foto's zie je dat om meer diepte aan te brengen ik met de E79 en E77 steeds dezelfde stapjes ben gaan herhalen. Niet meer over het hele stukje haar, maar slechts in de 'punten' waar het, het donkerst moet zijn voor mijn gevoel.
Niet meer terug tot de E41, maar tot de E44 om de kleuren mooi in elkaar te laten overlopen.


Met hele kleine streepjes 110 heb ik nog wat meer diepte aangebracht en daar ben ik alléén nog met de E79 en de E77 een klein stukje overheen gegaan. 


Als je steeds kleine streepjes blijft zetten lijkt er een echte haardos te ontstaan!


Hier zie je dat de haren helemaal af zijn! 



Toen was ik nog niet tevreden... Zo'n mooie dame en dan een witte achtergrond. Daardoor komt ze helemaal niet tot haar recht vind ik! Dus ben ik met verschillende blauw tinten de achtergrond gaan inkleuren. 


Nog wat witte stipjes op de besjes en toen was ik helemaal tevreden!
De kaart heb ik verder zo simpel mogelijk gehouden, zo gaat je oog automatisch naar dat waar het om gaat...



De overige kleurnummers die ik heb gebruikt zijn

Vlinder - bovenste vleugels R46, R24, R14, RV14, RV17
onderste vleugels RV11, RV14, RV17, RV19 en R59
Vogels - lijf E25, E23, E13 YG61, YG5 en YG17
vleugels R46, R24, R14, RV14 en RV17
snavel YR07
Achtergrond - B0000, B00, B41, B32, B34, B45 en de Colorless Blender

Ik hoop dat alles een beetje duidelijk was voor jullie! Als er vragen zijn dan hoor ik ze graag.

Ik wens jullie een hele fijne dag en graag tot de volgende keer!




1 opmerking:

Margreet zei

wat schitterende haar kleur en prachtig met die mooie achtergrond.
Groetjes Margreet