NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 17 juli 2016

Tutorial: Lichtreflectie

Hallo iedereen! Ik, Ellen, ben heel blij dat ik met jullie een nieuwe tutorial mag delen. Enkele post terug toonde ik een draakje met zonlicht op gereflecteerd. Omdat ik op andere sociale media vragen kreeg hoe ik dit maakte, dacht ik dat dit ideaal was voor deze tutorial. Deze keer kleur ik maanlicht op een vosje ("Fox on Branch" van Wild Rose Studio).


1. Als eerste stap gaan ging ik de schaduw en licht plekken accentueren. De Copic markers die ik gebruikte waren: W7, Y08 en E47
2. Steeds ga ik lichtere kleuren gebruiken: W5, Y06, E35 (poot) en E33 (oren/ogen).
3. Herhaal stap 2 met lichtere Copic's: W3, E33 (poot), E31 (oren/ogen).
4. Het vosje werd vervolgens helemaal ingekleurd. Hierbij gebruikte ik: W1, W0, Y21, E50, E50. Y21 zorgt ervoor dat het gele licht niet te fel is en goed mengt met de rest van de vacht.


5. Nadat ik nog enkele keren met de donkere kleuren het vosje extra textuur gaf was de tak aan de beurt. Voor de tak gebruikte ik: E29, E35, E33 en YR3. Vervolgens eveneens de blaadjes met G17, YG06 en YG03.

Hopelijk was dit leerrijk! Tot de volgende

1 opmerking:

*mieke* zei

Wat een mooie kaart weer Ellen! Ik ben een paars liefhebster, dus helemaal in mijn straatje:-) Bedankt voor je informatie, die ga ik zeker onthouden!
Groetjes Mieke