NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 25 januari 2015

Tutorial: Een afbeelding inkleuren met alléén E veertig tinten

Goedemorgen allemaal,

Op zondag is het meestal Tutorial-dag hier op het blog van Copic Marker Benelux. Het blijft lastig om elke keer weer met iets anders te komen, elke keer weer verfrissend en vernieuwend te zijn. 

Ik heb voor deze keer een afdrukje ingekleurd met de E nummers en dan ook nog alléén de veertig tallen... Zo zie je maar weer eens dat je echt niet een hele uitgebreide verzameling copics nodig bent om een afdrukje in te kleuren


Ik koos voor 'Leon' van Wee Stamps en vond het papier van Bo Bunny - Time Pieces daar wel erg mooi bij passen aangezien alles in bruin tinten zal worden ingekleurd


De huid kleur ik normaal altijd met hele andere nummers , maar nu ben ik voor E40, E41 en E42 gegaan.


Voor de haren koos ik de donkerste kleuren, namelijk E44, E47 en E49.


En dan de auto, daar heb ik alle 7 markers voor gebruikt. Op gevoel heb ik kris kras het plaatje ingekleurd. Ik merkte wel dat ik heel anders te werk ging dan normaal, juist omdat ik zo weinig markers naast me had liggen.


Hier zie je dat de hele auto, op de velgen na, is ingekleurd. Ook het jasje is gedaan, die ik met E41, E42 en E43 heb ingekleurd. Toen besefte ik dat de auto zo in de lucht hangt, helemaal geen grond onder de wielen:-)


Dus ook nog maar grond gekleurd in dezelfde tinten, E40, E41, E42, E43 enE44. En meteen zit er veel meer leven in het afdrukje, als jullie begrijpen wat ik bedoel!


De klus klonk eenvoudig toen ik begon, maar wat heb ik zitten stoeien met maar 7 copics...lol! Ik denk dat dit ook erg mooi is in grijs tinten van 1 bepaalde letter serie, De W tinten voor een warme grijs en de C tinten voor een wat frissere uitstraling!


Dit is de kaart geworden die ik met het afdrukje heb gemaakt. Een leuke stoere jongenskaart! 


Op een jongenskaart tref je natuurlijk nooit te veel frustels e.d. aan, dus hij is redelijk kaal gebleven! 


Wat gears gemaakt met stansjes van Joy Craft  uit kraft cardstock.
De leuke auto rand bovenop heb ik gesneden met de Silhouette Cameo, evenals de tekstjes die je op de kaart weer ziet.


Ik hoop dat jullie het ook eens gaan proberen, kleuren met slechts één  tint! Als er vragen zijn dan hoor ik ze graag. Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag toe en tot de volgende keer.

9 opmerkingen:

rian zei

erg mooi , maar ook een super lieve stempel
groetjes rian

Unknown zei

Ontzettend mooi geworden! Bedankt voor je uitleg.

gr. Renata

Janette van Otterlo zei

Heel erg mooi geworden. Dat ga ik zeker ook eens proberen!!
Grtz Janette

Frouwkje zei

Wat een stoere gave kaart heb je gemaakt Mieke :-). Past allemaal zo mooi bij elkaar.
Knap hoor met 'maar' 7 copic markers! Vind 'em echt supergaaf!
Liefs, Frouwkje

Anneke zei

Dank je wel Mieke!
Vind het erg leuk op te zien, en heb me er nog nooit aan gewaagd :-)
Maar nu met je tips zal ik het eens proberen!
GRoetjes Anneke

corryskaart zei

dit ziet er geweldig uit en dat met maar een kleur supergaaf gedaan
grt corry

Blankina zei

Super mooi zeg, dit zijn een van mijn lievelings bruin kleurtjes..leuk stempeltje ook!
LG Blankina

*mieke* zei

Bedankt voor alle leuke, lieve reactie's dames. Ontzettend leuk om allemaal te lezen!
Groetjes Mieke

Magda zei

Bedankt Mieke!!!
Wat een prachtcreatie!!
Schitterend ingekleurd en mooie layout, een super kaartje!