NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 4 januari 2015

Copic met polymeer klei


Hallo copic fans,

Het is weer zondag en ook ik heb deze keer een tutorial voor jullie. Nou van mij, op de DTdag van craftliners heeft Yusti Kilian ons een mini workshop gegeven met polymeer klei. Vond het helemaal super en zie verschillende mogelijk heden in combinatie met copic. Heb nog niet alles uit kunnen werken in de drukke december maand maar wilde jullie dit toch al laten zien.


We beginnen met het uitrollen van de polymeer klei tot een dikte van ongeveer 2,5 a 3 millimeter.


Heb het klei op een stukje craftsheet gelegd is makkelijker om er af te halen en een stempel uitgezocht + een uitsteek vorm.


Spuit de stempel een klein beetje nat met water en drukt hem in de klei.


Verwijderen de stempel weer.


Zoeken een mooi stukje in de klei en daar drukken we de uitsteek vorm in en verwijderen de rest van de klei. hier maken we weer een dunnen plak van een gaan weer verder. 


Wilde het ook proberen met een tekst stempel is altijd leuk op een kaart toch. De eerste keer drukte ik te hard en zie je de lijnen van de stempel tweede keer is beter gelukt.


Zo heb ik 5 stukjes klei bewerkt, gaan nu verder met het kleuren van de klei.


Begin met het druppelen van de lichtste kleur op de klei.


De middelste kleur


En als laatste de donkerste kleur, hier en daar nog een wit stukje maar daar doen ver het volgende op.


We spuiten wat met de "Activator" op de inkt en hij vloeit uit.


Vervolgens pakken we de klei voorzichtig op ( kan natuurlijk ook met de craftsheet samen) en laten voorzichtig de overtollige inkt er af lopen.


Dit zijn de vijf stukjes die gekleurd zijn, deze gaan nu voor een half uur in de oven op 130 graden. Dit kan gewoon met de craftsheet en al.


Dei is de klei na het bakken.


De klei blijft een beetje flexibel, we kunnen nu wat randjes die nog aan de zijkant zitten weg schuren of vijlen. Vervolgens ben ik ze gaan kleuren met Inka Gold door wat op mijn vingertop aan te brengen en over de klei te gaan.


Zo zien ze er dan uit met een glimmende look.


De tekst vond ik en niet goed uit springen dus bij het roze en het grijze label heb nog een klein druppeltje inkt in laten vallen, rond gedraaid tot de hele tekst gevuld was en bij het blauwe label het ik het ingekleurd met de zwarte copic.


Als laatste zetten we er een eyelet in en zo kunnen we hem aan onze kaart bevestigen door middel van een lintje, kettinkje, split pen of zo als ik met bloemetjes.


Dit is het resultaat geworden op de kaart.




Hier ook nog even de kleurnummers die gebruikt zijn bij het afdrukje :

Huid : R22 - R20 - E11 - E00 - E000
Haar : E59 - E37 - E35 - E31 - E50
Groen / Blauw : C7 - C5 - BG18 - BG57 - BG23 - BG32 - BG11
Roze : C7 - C5 - RV69 - RV66 - RV55 - RV63 - RV52

Hoop dat je het een leuk tutorial vinden en ik zie nog meer mogelijk dus die ga ik uit werken en kom daar weer mee terug bij jullie.




2 opmerkingen:

corryskaart zei

jeetje wat een leuke en duidelijke uitleg met hartstikke leuk materiaal en ook van mijn kant de allerbeste wensen voor 2015
grt corry

Juanita zei

Heel gaaf hoor!!