NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 2 december 2012

Transparant kleuren....

Goedemorgen allemaal.
Eerst en vooral wil ik jullie met veel trots vertellen dat dit blog mijn DT-schap verlengd heeft.
Dank jullie wel voor al het vertrouwen dat jullie mij geven!!!
Ik heb het hier erg naar mijn zin en ik hoop jullie nog vele mooie kaarten te mogen "showen"!
Maar eerst deze mini-tutorial. 
Hoe kleur je transparante ballonnen.
Je maakt een afdruk.
(Je kan de foto's open-klikken)

Je neemt van drie verschillende kleuren opeenvolgende nummers.
Ik heb gebruikt B00-B02-B04 / R81-R83-R85 / Y03-Y06.

Nu kunnen we beginnen.
Je kleurt de eerste ballon helemaal in met je lichtste kleur, in dit geval B00.

Nu neem je de middelste kleur B02 en je kleurt alleen de buitenste rand tot waar de volgende ballon begint.
Ik spreek altijd over de buitenste rand maar bedoel dus wel binnen de ballon.

  Die rand blend je met nummer B00.

Dan doe je hetzelfde met je donkerste kleur B04.

 Blend vervolgens de hele ballon met B00.

Het deel dat dus voor de blauwe ballon komt kleur je alleen in het lichtste kleur!
Ik hoop dat het duidelijk te zien is.

  Dan kleur je de derde ballon helemaal in met R81.

Terug de buitenste rand met R83.

 Deze rand blend je weer met R81.

Met R85 kleur je weer een fijne rand aan de buitenzijde.

Die je dan terug kan gaan blenden met R83.

Blend als laatste de gehele ballon.

Nu neem je het kleur voor de tweede ballon. De ballon die normaal voor de twee andere hangt.
Die kleur je weer helemaal in YG03.
Ook de vlakken B00 en R81.

 Je krijgt dus dit te zien.

Je neemt de donkerste kleur Y06 om de buitenste rand te kleuren.

 Je blend weer alles mooi door elkaar en dan krijg je dit als resultaat.

Het deel dat over het andere komt en waar ik een kruisje gezet heb daar ga je nog eens met B00 over...

 ...en dit doe je ook met het andere vlak dat over de roze ballon komt maar dan met je R81.

 Nu zou je dit als resultaat moeten hebben. 
Je kan door de groene "transparante" ballon de andere ballonnen zien.

Ik heb het afdrukje maar meteen verder ingekleurd en...

... er een kaartje van gemaakt.

Ik hoop jullie op ideeën gebracht te hebben en zie jullie creaties graag voorbij komen!
Veel liefs en een hele gezellige zondag.
Celia.

7 opmerkingen:

rian zei

wat een fijne uitleg, is erg leuk zo

groetjes rian

Margreet zei

Proficiat dat je mag blijven!!...wat een duidelijke tutorial en wat een prachtig kleurwerk met een schitterend eindresultaat!
XXX Margreet

gré zei

heel erg mooi bedankt voor de uitleg

groetjes gré

Margreet zei

Bedankt voor de uitleg.
en wat een mooi kaartje
Groetjes margreet

Frouwke zei

wow dat ziet er knap uit!
grts
frouwke

Marian zei

Goede uitleg en mooi je kaartje
Groetjes

AndreaBastelmaus zei

Vielen Dank für diese tolle Anleitung. Das muss ich mir unbedingt merken.
Liebe Grüße - Andrea