NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 17 maart 2017

1, 2, 3 spring


Hallo iedereen, vorige keer toonde ik  je hoe je een konijntje op verschillende manieren kon inkleuren. Vandaag ga ik ook met een konijn aan de slag, maar om iets anders uit te leggen. Ik wil jullie tonen hoe je een beweging kan nabootsen. Voor deze tutorial gebruik ik Copic Markers.


1. Allereerst heb je een stempel nodig die net een beweging maakt bv. een dier dat springt (zoals hier) een dier/mens op een skatebord/fiets, iemand die loopt... Stempel je gekozen stempel op een wit blad en twee keer op een volledig-klevende post it. Vervolgens knip je beide afdrukken uit.
2. Neem opnieuw een papier dat je effectief gaat gebruiken voor je kaartje. Plak één geknipte post it op het papier. Deze post it ga je nadien vervangen door een afdruk dat je met 3D foam erop kleeft. hieronder stempelen we als het ware de 'bewegingen'. Ik plaats mijn stempel een klein beetje onder de post it uit en stempel het. Als je wil dat deze afdruk lichter is dan je hoofdafdruk dan stempel je eerst op een kladblad en inkt niet bij als je het op je blaadje stempelt dit noemt ook "secondary stampin".
3. Vervolgens kleef je de tweede post it op de gestempelde afdruk van daarnet en stempel je afbeelding nogmaals een beetje verder.


Nu zijn we eindelijk aan het inkleuren beland, daar gaat het uiteindelijk over op deze blog. Als je start met kleuren kies dan kleur waarvan je veel gradaties stiften hebt. Dit is belangrijk, omdat je de bewegingen van licht naar donker zal kleuren. Zo zal je laatste stempel afdruk er echt uitspringen.
1. Gebruik de lichtste kleuren voor de onderste laag. Ik kleur de onderste randen van het konijn donker met W1 en vervolgens gebruik ik W0. Voor de oren R20 en RV10.
2. Daarna gebruik ik iets donkerdere kleuren. ook hier zie je dat ik de onderkant van de benen, het gezicht en de bovenkant van de poep donkerder kleur. Hier gebruik ik de Copic Markers W5, W3, RV02 en R20
3. Vervolgens kleur ik mijn konijn in zoals ik uitlegde in mijn vorige post (klik hier om meer ideetjes op te doen). Ik kleurde nu de rug, bovenkant van de benen en onderkant van het hoofd donker met W7. Met draaibewegingen heb ik die donkeren randen mij lichtere kleur W5 en W3 gemengd. Vervolgens kleurde ik stippen op de rug van het konijn door het gebruik van de Marker "0". De oren kleurde ik vervolgens met R22 en RV21

Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor de super leuke berichtjes op al mijn berichtjes. Dit was mijn laatste post, hopelijk hebben jullie ervan genoten.


Geen opmerkingen: