NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


dinsdag 18 oktober 2016

Hoe Creëer je een 3D effect

Hallo allemaal,

het is Ellen hier met een nieuwe blogpost gericht op Copic Markers.
Vandaag wil ik jullie graag laten zien hoe ik deze sneeuwbal hieronder een 3D effect heb gegeven.


Hieronder zie je stap voor stap hoe je het 3D effect kan krijgen:

 
Stap 1: Allereerst kleur je de licht-inval in met een lichte kleur, bijvoorbeeld B00.

Stap 2: Vervolgens kleur je de donkerste delen BG05. Deze donkere kleur zorgt er voor dat die sneeuwbal straks echt bol lijkt.
 
 
Stap 3: Kleur de donkere delen verder af met een middelkleur B12

Stap 4: Tot slot kleur je heel de bol in met B00 en G00.

Dit is dan het uiteindelijk resultaat:


Voor diegene die graag ook de andere kleuren willen weten som ik ze nog snel even op:
 Pinguin: 100, BV29, C7 en BV23 + C2, C1 en C0 + YR07, YR04
Sjaal: R59, R29 en R27
IJsschots: G02, BG34 en BG10
De rest van de sneeuwbol: YR16, Y15, Y06, Y02 + E29,E37 E35 en E33

Hopelijk was dit alweer leerrijk! Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen: