NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


dinsdag 30 augustus 2011

Schaduw aanbrengen

Hallo lezers,
 ik krijg vaak de opmerking dat men het moeilijk vindt om schaduw aan te brengen bij het kleuren van een stempelafbeelding. Een van de teamleden van het CopicMarkerEurope blog heeft daarover een heel duidelijke tutorial gemaakt. Barbara heeft mij toestemming gegeven om deze voor onze Nederlandse Copic-fans te vertalen. Als je hem nog niet gezien hebt op het internationale blog, dan kun je hem hieronder in het Nederlands lezen.

Als ik me niet druk zou maken over lichtbron en schduw, dan zou mijn kleurwerk er zo uitzien.
Redelijk saai, denk ik zo.
Je kunt redelijk snel zelf een handig hulpmiddeltje maken. Neem een stuk doorzichtig plastic, teken daarop een zon met stralen, zoals je op het voorbeeld kunt zien.
Leg het stuk plastic over je plaatje, het beste voordat je begint met het kleuren.


Barbara heeft het plaatje al met de lichtste kleuren ingekleurd, met behulp van de zonnestralen kan ze daarna de schaduwen aanbrengen. Daar waar de zonnestralen het plaatje het eerst raken, blijft het licht, daar waar ze afbeelding verlaten maak je het donkerder.
Zo ziet het plaatje er uit met het licht loodrecht van boven.

Hier komt het licht van rechtsboven.
Hier vanuit de linker bovenhoek

Bij dit voorbeeld staat een lichtbron aan de linkerzijkant opgesteld.
Het motief heet Ashee en is een Emerald Faerie
Ik hoop dat ik je met deze tutorial heb kunnen helpen.
Liebe Grüße vom
Kreativmonster

n.b. Barbara bedankt voor je toestemming om het op dit blog te plaatsen,
Copic Beneluxteam

14 opmerkingen:

FreubelFee zei

Ik heb hem al gezien:-) heel handig... bedankt voor de vertaling!

МамаФиалка zei

so cute!

Annette zei

aww so cute..

marja zei

Wooow dat is echt super handig! Dank je wel.

Lieve groetjes Marja.

Margreet zei

geweldige tutorial....dank je wel!
xxx Margreet

marcelline zei

prachtig ,hartelijk dank
veel liefs van marcelline

Maudy zei

Ook ik ben hier erg blij mee, dank je wel. Super gemaakt.!

*mieke* zei

Ik had hem ook gezien, maar zo in het Nederlands is het nog duidelijker te volgen!
THNX!!!! Hier kan ik echt wat mee.
Groetjes Mieke

Gerrittina zei

Dat vind ik nog eens een handig hulpmiddel. Bedankt.

Gr. Gerrittina

Roos zei

dank je wel voor de goede uitleg ,kan ik goed gebruiken als beginnende stempel inkleurster
groetjes roos.

chrissy xx zei

Thank you for this! Here is something I can try.
Chrissyxx

Marian zei

Bedankt lijkt me heel handig
Ga ik uitproberen
Dankjewel hiervoor
Groetjes

willkommenbienvenuewelkom zei

Het werkt! Heel erg bedankt voor deze uitleg, ik ben nogal visueel ingesteld....ik moet het zien voordat ik het doorheb....ik ben nu onafscheidelijk van mijn plastic zonnetje ;-)
Gr.Jolanda.

Rommy zei

waaauuuww wat een goede tip zeg.
Morgen gelijk een zonnetje maken,want dit gaat bij mijn standaard copic uitrusting horen.
Bedankt
Lieve groetjes Rommy