NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 13 november 2017

Happy Birthday to you




Hallo Allemaal,

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je kunt handletteren met je Copic markers.

Ik heb gekozen voor de tekst Happy Birthday to you.




      Ik teken eerst de hulplijnen met een potlood en een liniaal. Dit doe ik om te kijken waar ik de tekst wil plaatsen op mijn papier en hoe groot ik de letters wil hebben.
Met potlood schrijf ik mijn letters op de hulplijnen. Dit probeer ik zo dun mogelijk te doen. Des te minder hoef ik naderhand uit te gummen. En mocht ik niet uitkomen met de ruimte, kan ik deze ook gemakkelijk weer uitgummen en opnieuw schrijven.

Als ik alle letters heb opgeschreven ziet het er als volgt uit.

Met de Copic Drawing pen schrijf ik mijn letters nogmaals waarbij ik mijn letters in potlood gebruik als richtlijn. Alle dikkere lijntjes heb ik ingevuld met een zwarte Copic Multiliner.


Als ik alle letters heb geschreven is dit het resultaat.



Ik laat alles even goed drogen en gum dan alle potloodlijntjes uit.




Nu kan ik beginnen met het inkleuren van de letters.
Ik kleur een klein stukje met BG75


Met de BG57 kleur ik een klein stukje over mijn vorige kleur heen en trek deze iets verder door.

Daarna kleur ik met de BG45 een klein stukje over mijn vorige kleur heen en trek deze ook iets verder door.


Met de BG11 kleur ik ook weer een klein stukje over mijn vorige kleur heen en trek ook deze iets verder door.



Ik herhaal de vorige 4 stappen nogmaals.



Ik herhaal dezelfde stappen aan de andere kant. En kleur het middelste gedeelte met BG11.




Op deze manier kleur ik de hele letter in.




 Ik heb alle letters verder ingekleurd en het kaartje gemat op zwart papier en deze op een turqouise basiskaart gemat.

En dit is dan het eindresultaat.




 Hier een overzicht van de gebruikte kleuren:

Turquoise letters: BG75-BG57-BG45-BG11
Paarse letters: BV08-BV04-BV02-BV01
Zwarte lijnen: Copic Drawing pen en Copic Multiliner zwart 0,3 


Ik wens jullie allemaal een fijne dag en hopelijk tot de volgende keer.











Geen opmerkingen: