NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


dinsdag 24 januari 2017

Geef Kleur Aan Je Texture Paste


Hallo iedereen,

vandaag een kleine, maar leuke tutorial.
Hieronder toon ik, hoe je met een "Copic Marker Refill" kleur geeft aan je "Texture Paste". Even ter verduidelijking Texture Paste of structuurpasta is een dikke pasta, waarmee je met behulp van een sjabloon een reliëf aanbrengt op je ondergrond.
 1. Het meest gebruikt is de witte structuurpasta. Het leek me  leek leuk om dit een kleur te geven. Ik smeerde wat pasta op mijn Craft Sheet, liet hierop 6 druppeltjes inkt uit het refill/flesje vallen.
Meng vervolgens de druppels met de gelei met een spatel. Hoe meer inkt van je gebruikt hoe donkerder de pasta wordt natuurlijk.

2. Daarna gebruikte ik nog wat witte glitter om de structuurpasta nog een beetje diva gehalte te geven.

3. Als laatste stap zocht ik een papiertje dat paste bij de kleur van mijn inkt.
Daarop bracht ik de op gekleurde pasta met een sjabloon aan.
Nu heb ik een mooie achtergrond voor een kleurwerk.

Dit is het uiteindelijke resultaat:

Tot de volgende!!

2 opmerkingen:

Juanita zei

Heel leuk idee Ellen!
Ga ik zeker ook doen.
Liefs Juanita

Gerrittina zei

Bedankt voor de tip.