NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


donderdag 22 september 2016

Dance Cheek to Cheek

  
 Hoi allemaal,
Wie houdt er nu niet van een feestje......ik in ieder geval wel.
 De moeder en haar vriend van één van mijn beste vrienden zijn beide 65 jaar geworden.
En zij hebben dit groots gevierd met hun familie.
Op speciaal verzoek heb ik iets bijzonders en uniek voor hun gemaakt, zodat hij aan zijn moeder kan laten zien hoe belangrijk ze voor hem is.


Nu ken ik deze dame niet persoonlijk, maar ik heb wel aardig wat verhalen gehoord.
Daardoor weet ik dat ze na 20 jaar nog steeds erg verliefd zijn op elkaar.
Dus vond ik dit plaatje wel erg toepasselijk voor dit projectje.
Het plaatje is er één van Mo Manning en heet Cheek to Cheek.

Omdat ik regelmatig de vraag krijg hoe ik bepaalde dingen kleur, ga ik proberen om jullie in iedere blogpost een stukje uit te leggen.

STAP 1 en 2 
Stap1: Eerst heb ik een basis aangebracht met N5.
Stap 2: Met 110 breng ik een hele dunne lijn aan (daar komt mijn schaduw).
STAP 3 en 4

Stap 3: De schaduw maak ik breder met N9, maar ik maak hem niet te breed.
Stap 4: 110 en N9 blend ik met N7 zodat ze mooi in elkaar beginnen over te lopen.
Hier laat ik N7 wat breder uitlopen.

STAP 5 en 6
Stap 5: De broek begint nu langzaam vorm te krijgen.
Mijn kleuropbouw breid ik uit met N5 (let op: kleur nog niet de hele broekspijp dicht)
Stap 6: De rest van de broek kleur ik in met N3
STAP 7 en 8
Stap 7 en 8: Nu ga ik voorzicht met N5 en N3 alles blenden zodat alles mooi in elkaar overloopt.

Dit zijn de Copic Marker kleuren die ik deze keer heb gebruikt.
Huid vrouw: E000 - E00 - E21 - E11 - E04 - R21 (wangen) - R37 (lippen)
Huid man : E0000 E000 - E00 - E21 - E11 - E04 - R20(wangen)
Haren dame: E42 - E51 - E53 - E55
Haren man: N3 - N5
Jurk vrouw: R37 - R39 - R59 - RV99
Schoenen vrouw: 110 - N5 - N7 - N9 - R59 - RV99
Pak, jas en schoenen man: 110 - N3 - N5 - N7 - N9
Binnenzijde jas man: R37 - R39 - R59 - RV99
Sokken en vlinderdas:R37 - R39 - R59

Natuurlijk willen jullie ook weten wat ik nog meer heb gebruikt.
De taart is gemaakt met een Art Shape mal van Dutch Doobadoo
Glitterpapier en kraft papier is van Joy.
Designpapier is van Studio Light.
De rest zijn restjes die ik over had van andere projecten.

Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer.

1 opmerking:

Nancy zei

Geweldig leuke kaart en zo mooi ingekleurd, ik zou het graag ook willen proberen , maar kan de stempel en de taart nergens kopen, wil u me helpen

Groetjes Nancy