NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 26 november 2014

Flower Power


Hallo Copic fans! 

De week is weer doormidden en ik mag vandaag weer aan jullie laten zien wat je zo allemaal kunt doen met die mooie copic markers. Vandaag eens een keer geen kaart. Iets groters, op A4 formaat:


Ik vind het heerlijk ontspannend om af en toe te "doodelen", zantangles te maken, hoe je het maar noemen wilt. Je pakt een fineliner en begint een paar patronen te tekenen. Hiervoor zijn diverse boeken en cursussen beschikbaar, ik zal daar verder hier niet op ingaan. Wel belangrijk is dat je fineliners gebruikt die goed samen gaan met je Copic markers. Ik heb daarvoor de multiliners van Copic gebruikt. En natuurlijk goed papier gebruiken voor het inkleuren later. In dit geval ook weer het Copic Perfect Colouring Paper. 

Op het internet zijn diverse tekeningen te vinden die je kunt gebruiken om "vol te doodelen". 


Op mijn tekening zie je 2 bloemen; de linkse heb ik volledig zelf getekend en de rechtse heb ik van Diny's blog: http://creadin.blogspot.nl/p/doodeling.html. Zonder de steel, die heb ik er zelf onder getekend. Op Diny's site zijn een aantal "outlinings" te vinden die je kunt gebruiken om vervolgens zelf vol te tekenen met patroontjes. Het tekenen is al heel erg leuk, het inkleuren is natuurlijk nog leuker!


Voor deze bloem heb ik de volgende markers gebruikt:
E51, YR21, YR16, YR18, YR09, E17 en E18. Voor de steel: YG11, YG63 en YG67.


Voor deze bloem heb ik de volgende markers gebruikt:
YG11, G14, G94, G99, het hart: Y26 en Y28. De steel: V000, V01 en V17.

Overigens zie je misschien ook dat ik al begonnen was om de achtergrond ook lichtjes in te kleuren. Hiervoor heb ik de grote bloemen eerst gemaskerd. Dat wil zeggen: ik heb de tekening gekopieerd, de bloemen uitgeknipt en op de ingekleurde bloemen gelegd zodat ik rustig met mijn Copic Airbrush de achtergrond kon inkleuren.

Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt voor de achtergrond: B000, B02, Y00 en BV00.


Omdat het anders een beetje saai zou worden heb ik met een stencil (12x12 van TCW) en de marker W3 nog wat elementen op de achtergrond gespoten met de airbrush. Niet vergeten steeds je tekening te maskeren!

En dan is dit het resultaat, leuk hè! Dit soort dingen vind ik grappig om te maken. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om ook eens dit soort creaties te zien. Zo ja, laat het me weten en dan laat ik misschien binnenkort zien waar ik momenteel mee bezig ben....

Dank voor het langskomen en tot een volgende keer!

Creatieve groetjes van Marielle Weichert

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat n origineel idee! Zo kan je ook kleuren met de copics.

Marielle Weichert zei

Dank je wel Renee 😊