NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zaterdag 3 december 2016

Kerst lantaarn


Hoi Colourstock liefhebbers,

Hoewel Sinterklaas nog niet het land uit is, heb ik toch een kerstproject voor jullie. Dit is een kerstproject voor een heel speciaal iemand. Ik weet nog niet of ze hem al heeft gehad als deze post online komt. Maar das gelukkig geen probleem, want ze weet niet dat deze voor haar is. Maar ik weet zeker dat ze hier heel bij mee is.

Het was best veel werk om dit project te maken, maar wel super leuk om te doen. Eerst heb ik de plaatjes met mijn Copic Markers gekleurd. Ik heb bewust redelijk rustige kleuren gebruikt omdat ik dit het beste vond passen bij dit project. Het mag best opvallen.....maar niet te overheersend zijn.

Daarna heb ik een bruine houten lantaarn bewerkt met witte gesso van Dutch Doobadoo. Ik heb de lantaarn daarna bewerkt met diverse kleuren grijs en zilverkleurige PanPastel. Om zeker te weten dat de PanPastel niet af zo geven, heb ik dit daarna in gespoten met Chaint Inkjet Fix Satin.

Als volgende stap ben ik begonnen met het aankleden van het project. Dat heb ik gedaan met ontzettend veel Foamball Clay sneeuw van Craft Emotions en allerlei rode en witte freubels en met hout.
Ik heb vandaag geen stap voor stap uitleg maar een tip.

Als je op een project met meerdere plaatjes werkt, probeer dan alle kleuren terug te laten komen in de plaatjes die je gebruikt. Ik heb dat in dit project gedaan met de blauwe en rode kleuren. bij meisjes heb ik veel rood gebruikt en bij de jongens veel blauw. Dat heb ik bij beide terug laten komen. De hoofdkleur voor alle plaatjes in een dezelfde kleur bruin zodat het een geheel is. Natuurlijk houd je met je kleur ook rekening met de achtergrond van je project.



 Deze Copic Markers heb ik gebruikt voor Mo Mannings " Urchin with bird"
Huid: E000 - E00 - E04 - E21 - R20
Lippen: E04
Haar: E53 - E55
Blauw tinten: BG70 - BG71 - (zelf gemaakt) - BG73 - BG75 - BG78
Rood tinten: R14 - R46 - R59 - RV99
Donker bruine tinten: E43 - E44 - E47 - E49
Licht bruine tinten: E40 - E41 - E43
Grijs tinten: W1 - W3 -W5
Veter en stiksel: met een bruine multiliner 0.05


Deze Copic Markers heb ik gebruikt voor Mo Mannings "  shall I play for you", alleen heb ik het hondje eraf geknipt.
Huid: E000 - E00 - E04 - E21 - R20
Haar: E53
Blauw tinten: BG71 - (zelf gemaakt) - BG73 - BG75 - BG78
Rood tinten: R14 - R46 - R59 - RV99
Donker bruine tinten: E43 - E44 - E47 - E49
Grijs tinten: W1 - W3 -W5


Deze Copic Markers heb ik gebruikt voor Mo Mannings "  Ragged Angel", alleen heb ik de vleugels verwijderd.
Huid: E000 - E00 - E04 - E21 - R20
Lippen: R20
Haar: E51 - E53
Blauw tinten: BG70 - BG71 - (zelf gemaakt) - BG73 - BG75 - BG78
Rood tinten: R14 - R46 - R59 - RV99
Donker bruine tinten: E43 - E44 - E47 - E49
Licht bruine tinten: E40 - E41 - E43
Grijs tinten: W1 - W3 -W5-W7-W9



En deze markers voor Mo Mannings "  Kids Caroling"
Huid: E000 - E00 - E04 - E21 - R20
Lippen: R20
Haar: E51 - E53
Blauw tinten: BG70 - BG71 - (zelf gemaakt) - BG73 - BG75 - BG78
Rood tinten: R14 - R46 - R59 - RV99
Donker bruine tinten: E43 - E44 - E47 - E49
Licht bruine tinten: E40 - E41 - E43
Grijs tinten: W1 - W3 -W5-W7-W9


Dan hebben we nog de lamp post, daar heb ik afwijkende kleuren voor gebruikt. Maar ik heb wel het rood van de andere plaatjes terug laten komen.
Voor de Lantaarn: YG63 - YG99 - BG69 - C1 - C3
Krans: G24
Strik: R14 - R46 - R59 - RV99

 

Dan wil ik jullie nog laten zien hoe alles een geheel is geworden.

  
 Alle bloemen, hout en takken komen allemaal uit mijn eigen voorraad.
Dit zijn kleine dingetjes die ik de laatste jaren bij elkaar gespaard heb.


Ik heb wel een hele poot foamball clay gebruikt ..... maar dat had ik ook echt nodig om het gewenste effect te bereiken.


Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer!









2 opmerkingen:

Ankie vd Polder zei

Wat een prachtig kunstwerkje. Dit is echt heel mooi. Groetjes en fijn weekend, Ankie

Netta zei

WOW WOW! amazing coloring and cards!! I need to practise more!