NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 24 februari 2013

Tutorial op zondag...


Lieve copic-vrienden,
Mijn beurt om jullie vandaag een tutorial te laten zien. 
Je hebt er de refills voor nodig. 
Ik hoop dat ieder onder jullie er een paar hebben dan kunnen jullie meteen aan de slag.
Eerst het kaartje, zodat jullie weten over wat ik het heb ;)

Hoe ik deze achtergrond heb gemaakt ga ik jullie nu laten zien.
Je hebt nodig; verschillende kleuren refills,
plastiek (brood)-zakje open gesneden,
Perfect Colouring Paper.
Snij je zakje open, en verfrommel het.
Om jullie het beter te kunnen laten zien heb ik onder het zakje een wit papier gelegd.

Open de refills.
Ik nam deze kleur-nummers.

Laat enkele druppels van elke kleur op het plastiek vallen.


Neem je PCP papier (al op maat geknipt) en dop het over de inkt.
Je papier zuigt de ink op. 

Herhaal dit tot je tevreden bent met het resultaat.
Laat er nu nog wat druppels van je collorless blender op vallen.

Je ziet dat je meteen reactie krijgt. 
De druppels vloeien mooi open. 
Laat alles nu goed drogen.

Ondertussen heb ik mijn afdrukje ingekleurd.
Ik heb nog een Tilda'tje van een wat oudere collectie gebruikt.
Astronaut Tilda, gemat op de maan.

En deze kleuren heb ik daarvoor gebruikt.

De kleine raket en sterren heb ik met de silhouette gesneden. 
En de helm over haar hoofd heb ik met glossy accents gedaan, zodat hij echt lijkt.

Ik hoop jullie weer te mogen inspireren.
  Zou het wel erg leuk vinden als jullie laten zien dat je ermee aan het werk gegaan bent?
Fijne zondag nog, heel veel liefs,
Celia,

10 opmerkingen:

Katie zei

Super mooi. Ook zeer toffe tutorial. Ik hou zo van die mooie magnolia's. Ik sta in het onderwijs en gebruik de stempels soms in de klas. Heb je enig idee waar ik deze stempel nog zou kunnen vinden? Ik werk elk jaar het thema ruimte uit in mijn klas. Deze zou zo goed van pas komen.
Groetjes Katie

celia zei

Hoi Katie, dankjewel voor je lieve reactie op het kaartje.
Als je me even wil mailen dan stuur ik je een link door, ik kan nergens jouw mail vinden ;(
Je kan mijn mailadres op mijn eigen blog vinden.
Heel veel liefs en fijne zondag.

Marian zei

Hallo wat een mooie uitleg. Ben pas begonnen met kleuren copix dus alle info is voor mij welkom
Bedankt
Groetjes

Frouwkje zei

Supergave tutorial Celia!! Is leuk om een keer uit te proberen! Ga het pinnen!!
Liefs, Frouwkje

made by ineke zei

prachtig
wie weet ga ik het ook eens proberen
gr ineke

Sinikka zei

Wat gaaf gedaan. De kaart ziet er geweldig uit.
Gr. Sinikka

Mojca zei

Waw what a great technique. thank you for sharing and beautiful card too! hugs! Mojca

Ghea zei

een heel gaaf idee Diny, maar kan je dit ook niet met de refills van distress inkt doen?
Ik vind je kaartje schitterend geworden....bedankt voor het delen met ons.
Liefs Ghea

celia zei

Hoi Ghea,
Dit zou je zelf eens moeten proberen, ikzelf heb geen distress refills en dus ook geen idee of het daarmee lukt.
Liefs, Celia.

Yvonne zei

Wauw, wat een leuke tutorial is dit zeg! Bedankt voor het delen.
liefs Yvonne